fredag 21 november 2008

081121 Veckan som varit

Hejsan,

Lite kort om veckan som varit. Förra helgen var lugn tror jag. På fredagen var jag med Elin iaf och lördag-dag hade jag och F mys. Badade badkar och kollade film. Eftersom jag inte kommer ihåg vad jag gjorde på lördagenkvällen kan det inte varit ngt viktigt. Vilade nog bara. Söndagen var jag hemmafru och städade och lagade mat (hör och häpna). Jag har kommit fram till att koka ris kanske är det svåraste man kan göra när man inte är hemma i köket. Hur länge de än kokade så var det som att tugga på grus. Nåväl.

En kväll (kan det varit i måndags kanske?) kom Abbe och Peerdy till oss och hade med sig Mamma Mia. Haha jag berättade inte för dem att det var en musikal. De förstod det tids nog. Det var typ "grabbar och Anna, inte ett ljud till någon om den här kvällen". Men vi såg klart filmen och jag tror nog de tyckte den var lite bra :) Det tyckte jag iaf, en feelgood-film.

Vad har hänt mer?

Jag är trött i huvudet nu. Kan inte varit den mest betydelsefulla veckan i mitt liv direkt.

F jobbar. Jag har varit med kusin Sara hos Elin ikväll och kollat Idol. Stående fredagsschemat ;)

Våran hyrdesvärd har lagt ut vår lägenhet på blocket nu. Visning på torsdag, så det blir till att städa i veckan.

Vi letar lägenhet för fullt. Inget som fallit oss helt i smaken ännu. Carro har köpt lägenhet förresten - grattis till henne! :) Ska bli så kul att hälsa på henne i den lilla ettan. Och med hennes känsla för smak och pysselfingrar kan jag tänka mig att den kommer bli jättemysig.

Bror fyllde år förra fredagen och imorgon ska jag först dit med släkten och käka tårta, sen stannar jag tills ungdomarna kommer och festar hela natten lång. Blir nog roligt :)

Nu är det nog dags för mig att sova. Är svintrött. Ska hinna med att tvätta imorgon också. Jag vill att F ska komma hem nu och värma mig i sängen. Tråkigt att sova själv. Kanske ska gå och smöra för mamma så hon kan klia mig på ryggen tills jag somnar :)

Ska sola två ggr nästa vecka sen är det färdigt för den här gången, men jag ska få komma tillbaka om jag blir sämre igen. Skönt med den tryggheten.

Nåja ska jag avsluta med ett filmcitat igen kanske...vilket ska vi ta? En klassiker:

- Thank you Jack!
- You're welcome.
- Not you. We named the monkey Jack.

Vilken film? :)

1 kommentar:

Anonym sa...

pirates of the caribbean