tisdag 19 maj 2009

090519 Balkongmöbler & Bajsattack

Hej,

Förra veckan tränade jag hela tre gånger! Den ni :) Avslutade på torsdagen med bodypump vilket kanske var det värsta jag gjort hittills. För att inte tala om hur min kropp mådde dagen efter, och dagen efter den dagen och ännu en dag. Fy fan!

I fredags var det afterwork efter jobbet som innebar vindrickande och rockbandspelande hela kvällen. Vi var endast en liten skara men kul var det och vi höll ut ända till halv två på natten. På lördagen var det dags för Eurovisionfinal och jag, Elin och Carro kurade upp oss i soffan men vin och popcorn och hejade på Malena. Men vad gjorde det? Jag kan ändå inte låta bli att tycka att rätt låt vann :) Han var ju för söt den där lille smörklicken :)

I Söndags var det finväder och Carro, Marlene och jag bestämde oss för att ligga på en filt vid ån och sola ett tag. Jag låg på mage och njöt och allt flöt på bra tills jag känner något bak på mina vader. Jag trodde först att Carro kastat något på mig, typ lite gräs eller nåt då det kändes så lätt, men när jag hör dem säga "vad var det?" förstod jag att de även fått nått på sig. Vi sätter oss upp och inser till vår förvåning att det är en måsjävel som gjort en störtdykning och långskite på oss! Säkert 4 meter i bredd precis över vår plats. Våra kläder, ben, filten, min handväska - ALLT var nersprayat med bajs. Det tog liksom udden av solandet och man kände sig plötsligt inte lika sommarfräsch längre ;)

I måndags ringde pappa mig då han var på IKEA och berättade att han hittat en tjusig möbelgrupp till balkongen för överkomligt pris. Han kom och hämtade mig och efter att ha övervägt i ca 5 sekunder köpte jag dem. Så nu är balkongen inredd och fin, istället för de två köksstolarna vi har haft där innan. En liten träsoffa, två träfotöljer och ett avlångt bord har vi klämt in där. Hoppas nu bara att F blir överraskad och glad när han kommer hem från Norge om några timmar. Nu ska jag fixa lite. pappa kommer snart och hjälper mig med lite andra saker. Hänga upp taveljävlar som stått sen vi flyttade in och lite annat skit :) Pappa e bra att ha!

Längtar efter mamma också som har varit i Spanien i snart två veckor. På torsdag kommer hon hem. Puss på er!

Inga kommentarer: