torsdag 27 augusti 2009

090827 Nu snackar vi svett!

Fick äntligen iväg arslet på ETT träningspass den här veckan. Och det var inte vilket pass som helst!

Jag har varit på minst ett spinningpass i veckan de senaste veckorna men inget var i närheten av detta. Till att börja med var det en kämpargalen karl som höll i det istället för de nätta damerna som varit tidigare. För det andra så var det första passet för säsongen för honom, dvs inte många visste om passet vilket resulterade i att antalet deltagare var 3 pers. Jag, Carro och en dam till. Så man kunde inte smyga längst bak och vila lite när man höll på att svimma.

När jag går på spinning brukar jag ta det ganska lungt 2-3 första låtarna för att känna att jag ska palla med hela timmen. I slutet på andra låten började jag se mig om efter närmaste papperskorg då jag trodde jag skulle kräkas! Fy Fan va jobbigt det var!

Jag har aldrig varit en svettig person. Inte ens på den gamla goda tiden när man hade lite puls och gick på innebandy, aerobics och gud vet vad så svettades jag inte särskilt mycket även om jag tränade hårt. Ikväll svettades jag till och med på ovansidan händerna! Det har aldrig hänt förut...

Nåväl, nu är jag hemma och nyduschad. F står och steker blodpudding och jag sitter vid datorn och fräschar upp min ipod med hjälp av Björne (tack!).

Igår var jag och firade Gustav som fyllde år. Kul att träffa honom äntligen! Blir alltför sällan.

Snart börjar Idol - jag längtar! Då du Elin, ska vi ta upp våra Idolkvällar igen! Jag saknar dig.

Nu måste jag äta mat! Gud vad jag använt utropstecken i detta inlägg.

Filmcitat:

"Blir det nån andra vers eller hur blir det?"

1 kommentar:

CJ sa...

det lustiga är att jag, vid ungefär samma tidpunkt som dig, desperat tittade mig omkring för att försäkra mig om att det fanns en papperskorg inom rimligt avstånd!