tisdag 6 oktober 2009

091006 Rommate/Hemhjälp...

...det är vad jag har just nu :)

Min mamma bor här under de olyckliga omständigheterna att de stambyter hemma hos henne. Den själva olyckliga biten är den (nu gör jag historien så kort som möjligt) att när min mamma flyttade in för några år sen så frågade hon mannen från bostadsrättsföreningen CASTOR om lägenheten var stambytt då hon funderade på att renovera badrummet och fick svaret ja. Det tråkigt här är att mamma inte bad honom skriva det åt henne. Hur som helst renoverade mamma badrummet för 65 000 med kakel från Italen och golvvärme och hela köret.

Nu 3 år senare fick hon brev från CASTOR om att de ska stambyta, dvs riva ut allt på badrummet och sen välja mellan det billigaste kaklet i vitt, grått eller ljusblått. Mannen som lovade mamma att det var stambytt har mystiskt gått under under jorden då han inte svarar på mammas brev eller ringer upp när hon lämnar tusen meddelanden i växeln (för han är ju alltid upptagen precis när mamma ringer och kan inte ta hennes samtal).

Det minsta mamma borde få är att de återställer badrummet efter befintlig standard genom att mamma själv får välja kakel. Golvvärmen kommer hon ju tappa. Tycker synd om henne. 11 veckor skulle det ta också. Så nu bor mamma på en madrass hos mig och F. Hon ska inte vara här hela tiden, men till och från.

Nu har jag nyss kommit från jobbet. F mötte mig, vi hyrde en film och hämtade ut mina glasögon vilket var kul. Nu ska jag gå och ta ur mina linser och inviga brillorna framför TVn.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan vara så att hon har rättsskydd i hemförsäkringen/bostadsrättsförsäkringen ifall det skulle kunna bli en twist mellan henne och castor. Kolla detta så kanske hon blir berättigad ersättning från Castor.

Jeppson sa...

Testat kontakta nån jurist Anna? Det skulle kanske kunna hjälpa? Ska se om jag hittar mailen till min juridik föreläsare så kan jag kanske fråga honom?