lördag 10 oktober 2009

091010 Oktober-Oktober!

..så sa min vän Elin som litet barn när någon frågade när hon fyller år. "Oktober-Oktober". Det hon egentligen menade var 10 oktober vilket innebär att hon idag fyller 21 år. Grattis Elin! Vi firade henne igår med en utgång som blev ovanligt lyckad. Jag hade kul i princip varje minut av kvällen.

Idag har det varit sofis-bakis med hamburgare och ligga på madrassen framför tvn. Sen såg vi fotbollen, vilket var en besvikelse. Att förlora med 1-0 och ha två bortdömda mål kändes ju lite orättvist. Nu har F nyss gått och jobbat. Jag tänkte vara duktig och städa då vi ska ha lite folk här imorgon, men jag hamnade här. Imorrn är det äntligen dags på det vi har väntat på sen i våras. Vår kära PAAAAABLO kommer till stan! Jag, F och några jobbarkompisar ska först käka lite pizza hos oss och sen vandra över till Tonhallen för att förhoppningsvis avsluta helgen i skrattets tecken.


Pablo Francisco

Tack för tipsen om min mammas situation, jag har bett henne läsa dem och begrunda om hon ska ta det hela vidare. Jag vet bara att hon blir matt och less att kämpa i motvind när hon inte får stöd hos någon på bostadsrättföreningen. För att göra det ännu lite jobbigare för henne så har idioterna ställt till det ännu lite mer. Hon har ju bott hos oss i veckan då de påbörjat stambytet, men i tisdagskväll (tror jag det var) åkte hon upp på kvällen för hon skulle hämta lite grejer i sin lägenhet. Jag och F var hemma. Efter ett tag öppnas dörren hos oss och mamma kastar in 3 matkassar, grymtar att hon är helt galen och försvinner ner till bilen igen. Jag fattar ingenting. När hon väl kommer upp igen berättar hon att hon tidigare fått uppgifter om att under stambytet kommer de stänga av strömmen i badrummet och hallen, vilket är helt förståeligt. Men när hon var uppe i lägenheten hörde hon konsiga knäppande ljud från köket och upptäckte att idioterna stängt av strömmen även i halva köket, vilket inkluderar hennes ena frys...som var proppfull med mat! Maten som gick att rädda fick hon ta med till oss och vi fick proppa in den i vår frys och resten fick hon kasta. Ibland undrar man om vilka nötter som helst kan få jobb.

Nåväl. Jobbveckan har varit aaasjobbig. Har jobbat över nästan varje dag och har ingen energi över till något annat. I onsdags kom jag hem från jobbet 19:30....Orkar inte umgås med folk, orkar inte träna, orkar inte blogga, städa eller laga mat. Jag vill ha min semester NUUU! Lite drygt en månad kvar. Sen då jävlar ska jag njuta. Fy fan vad jag ska njuta.

Har bara två inplanerade solningar kvar också. Sen slipper jag se sjukhuset mer på ett bra tag.

Eller föresten...jag har ju min andra vaccinering på fredag. Men sen! ;)

Imorgon fyller min äldsta kusin 20 också. Passar på att säga grattis till henne med, även om jag inte kommer uppvakta henne förrän nästa fredag då hon ska ha fest.

Vilken film?

"Heppåre!"

Kanske lite svår...en till från samma film:
- Aah, du vet man var ju nykter i morse, men nu börjar det ordna upp sig...

2 kommentarer:

Eliiiin sa...

sääääääääääääälllllllllllllskaaaaapssssssssssrrrrreeeessssaaaannn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cathrin sa...

Hej! Jocke upplyste mig igår om att vi ju är grannar! Vi delar ju fan innergård. :D