onsdag 14 oktober 2009

091014 Veckan som gått

Hej,

I söndags var jag F och några vänner från jobbet Pablo Francisco på Tonhallen. Jag hade så jävla roligt! Han hade fyra killar som "värmde upp" publiken innan det var dags för honom att äntra scenen och även dem var alla tok-roliga. När jag gick därifrån hade jag kramp i både magen och käkarna efter allt garvande. Jag har aldrig varit på stand-up förut, så det var kul att göra något annorlunda, och varför inte börja med en av världen största stand-uppare just nu liksom?

Jag vill se nya Disneyfilmen UPP på bio! (för visst är det Disney?) Gillar reklamen. Har ju sett att den ska gå att se i 3D på utvalda biografer, och när man vet det så vill jag ju inte nöja mig med att se den på vanligt vis. Nu lär ju inte lilla Sundsvalls bio räknas till en av de särskilda biograferna i Sverige, men om den gör det då kan ni lita på att jag kommer sitta och trängas där med alla andra småbarn inom en snar framtid.

Sitter här och slökollar lite på fotbollen. Känns dock ganska kört då jag nyss fick veta att Portugal gjort ett mål mot Malta.

Idag är det exakt EN MÅNAD kvar tills vi åker från Sundsvall mot arlanda för att sen styra kosan mot Bali.

Nu har jag sådär ont under läppen som man bara kan ha när man snusat för mycket på en och samma dag.

Jag har fått mina glasögon på riktigt nu. Med på riktigt menar jag att jag fick dem redan förra veckan, men efter att ha burit dem i två-tre dagar bestämde jag mig för att jag inte alls såg lika bra i dem på håll som jag gjorde med mina linser. Jag gick tillbaka med dem och meddelade detta, varpå jag fick göra en ny synkontroll. Till både min och optikerns förvåning hade jag 0,75 fel i styrka på glasögonen trots att jag gjort syntest drygt 3 veckor innan. För en annan person med synfel vet ni att 0, 75 är ganska mycket. Efter att ha funderat en stund kom optikern på vad problemet var (vilket jag i min vildaste fantasi inte kunnat komma på). Den dagen jag gjorde mitt syntest hade jag mina gamla linser på mig. Naturigtvis tog jag av mig dem när vi gjorde själva testen. MEN min gamla lins var en s k "hård lins". Han man en hård lins som inte är perfekt formad efter ögat så formar sig ögat efter linsen. Detta innebär att man just då har en annan styrka på ögat. När man varit utan linser några timmar så går ögat "tillbaka sig" till sin vanliga form och på så sätt försämras även synen ytterligare. Då jag precis tagit ur mina hårda linser när jag gjorde testet hade jag med andra ord bättre syn än vad jag egentligen har.

Människokroppen är ett mysterium.

Idag har jag varit på min sista solning för den här gången. Hoppas det håller sig till nästa höst innan jag måste gå igen. No more kliva upp kvart i sex för att hinna på sjukan innan jobbet. Skönt!

Träningen har det gått åt skogen med senaste veckorna. Dels är jag helt jävla slut efter jobbet. Jag ligger mest i soffan och räknar ner minuterna tills jag kan föreslå för F att det kanske skulle vara skönt att gå och sova. Oftast håller han inte med vilket resulterar i att jag går och lägger mig med en Kalle Anka tidning som jag bara börjar läsa innan jag ganska snabbt somnar. I övrigt så har jag haft ont i halsen hela helgen och i måndags på jobbet var jag helt groggy på eftermiddagen. Huvudet kändes som 10 kilo för tungt och huvudvärken dunkade mig hårt i pannan trots alvedon. Sen svettades och frös jag om vartannat hela dagen och kvällen. Jag känner mig bättre nu, men orkar inte träna och vill inte riskera att bli sjuk just nu.

F är på allstar och kollar på fotbollen och jag sitter i soffan med Mimmi (mitt täcke) och myser.

Nej nu ska jag se klart fotbollen och sen sussa nam nam!

Vilken film?

- Äre seeeeekert att vattnet är hygieeeeniskt?
- Tantor, stöör inte när mamma pratar...
- Uäsch! Hur ere med baskiluskerna?
- Tantor....

1 kommentar:

Carookie sa...

"nej det var inte jag, jag svär" Tarzan så klart :D