torsdag 22 oktober 2009

091022 Våga vägra datorer!


Kan jag känna nu. Iaf när det gäller jobbet.

Igår hade vi utbildning på jobbet, vilket i det här fallet innebar att 10 relativt nyanställda från överallt i landet kom till kontoret i Sundsvall för att gå grundkursen. Jag skulle hålla i ett pass där. Det kändes ganska ok då jag gjort det förr, men lite extra jobbigt då det var fler deltagare än jag varit med om tidigare plus att jag skulle köra mitt pass helt själv, förr har vi varit två.

Men ibland blir inget som man tänkt sig. När jag kom till jobbet på morgonen (stressad då jag var lite sen, dock inte till själva utbildningen) möts jag av "Du har inte behövt stressa för datorerna fungerar inte". Suck!

Det händer då och då, men brukar oftast ordna sig efter några minuter/en halvtimme. Men inte den här gången naturligtvis. Vad gör jag om det fortfarande inte går att logga in på datorerna vid 11 när jag ska hålla i utbildningen och visa bildspel och alla systemen på projektorn?

Det ordnade sig inte. Kul att surra inför folk som typ rest sen 5-6 på morgonen för att komma och lära sig något när man inte har något att visa. Jag fick typ sitta rakt upp och ner och prata från mina papper. Som tur var satt Stefan med mig och hjälpte mig då han tyckte synd om mig så jag slapp sitta själv iaf. Gick väl relativt bra.

När vi var klar vid 3-tiden hade de flesta gått hem från kontoret då det var onödigt att sitta där när man inte kunde göra något. Fan vad beroende man är av datorerna! Vi gick också hem.

Idag när jag kom var allt som vanligt, i ca 15 minuter. Sen loggades alla ut. Vi har fått höra från IT i sthlm att det är ett omfattande problem och inget av våra andra kontor heller har kunnat använda datorerna. Efter att typ ha planerat julfesten (som jag ändå inte kommer vara med på pga resan) och sen rullat tummarna och hoppats att IT ska lösa problemen fram till kl 14:00 kom chefen och sa att det var lika bra att alla gick hem då vi fått besked att problemet inte skulle kunna lösas idag.

Trots att man känner sig stressad över att jobben bara byggs på hög så var det skönt att slinka ner i mjukisbyxorna redan vid halv 3 när jag kom hem. Tji fick jag! Strax efter 3 ringde Steff och berättade att datorerna fungerade igen och jag behövde komma tillbaka då vi aldrig skulla fixa onsdagens, torsdagens och fredagens jobb imorgon. Såååå det var bara att hoppa i jeansen igen och traska in till jobbet. Ingen annan i gruppen hade möjlighet(/ville?) komma tillbaka så det blev Steff och jag som satt där till strax efter 18:00 då det snurrade ordentligt i bådas huvud och vi bestämde oss för att gå hem.

Nu sitter jag hemma och har just gjort en inköpslista. Strax kommer mamma och hämtar mig för att vi ska handla lite mat. När jag kommer hem tänker jag skita i att göra mat tror jag. Ta en macka och ett glas vin och lägga mig i soffan.

F jobbar ikväll, saknar honom.

Haha vi såg animerade filmen Monsters vs. Aliens igår. Hade inga förhoppningar om den alls och skulle aldrig fått för mig att se den om det inte var för att F fick hyra den då Ice Age 3 inte fanns inne men det var riktigt skön. Det fanns en GIGANTISK lurvig och snäll/korkad typ larv som var lika stor som en skyskrapa som hela filmen påminde mig om någon. I slutet kom jag på: MORMOR! Hahaha! Även att när jag sa det till F så sa han "Jaa, det är hon han är lik!"

Jag vet inte varför.

Mormor

Nu måste jag gå ut så inte mamma får vänta på mig.

Vilken film?
"Sol i sinne, brun inne /Rudolf"

2 kommentarer:

Cathrin sa...

Vi bor på 65A, på Storgatan. Ovanför Divan! :) Sjukt nära!

Anonym sa...

För enkelt, Sunes Sommar.