måndag 9 mars 2009

090309 Helgens bravader

Hejsan svejsan,

Fredagen minns ja inte så mycket av. Inte pga fylla (tror jag), snarare att lördagen var så innehållsrik så fredagen bleknade. Elin kom till mamma iaf och vi pimplade vin och kollade på Lets dance med mamma. Sen skjutsade hon ner oss till Lela där vi förfestade lite till sen följde Lill-Ida med oss ner på Stadshuset där vi mötte upp Hakim.

Sen dansade vi (iaf Ida och jag) till stängning. F slutade strax före stängning så vi kom väl hem vid 4 kanske. Dagen efter sov vi ut och myste innan det var dags att inse att vi hade på tok för mycket att fixa inför kvällen för att det skulle vara möjligt. Jag hade ju först tänkt köra på häxa till kvällens zombie-fest, men tyckte sen att det var lite tråkigt, det är mer påsk-halloween. Jag hittade då Fs prinsesskrona och bestämde mig för att vara en död prinsessa. Vi sprang en sväng på stan och jag letade efter en prinsessklänning. Föga oväntat fanns de bara i typ strl 110. Även om jag är kort, fanns det inte en chans att jag kunde klämma in mig i en sån. På skämtsaker och barnvagnar hittade jag jättefina änglavingar och bestämde mig då för att vara en död ängel istället.

F hade sitt färdigt sen gammalt. Han skulle vara en död security-vakt. Efter detta åkte vi till Erica och Niklas och avnjöt en uuuuunderbar middag. Fläskfille med inklämd pesto och klyftisar. Sen kollade vi på timrå-matchen vilket var en total besvikelse. Mycket bättre jobbat ikväll! :)

Sen var det dags att byta om och Erica drog ner mig till källaren där Niklas småsyskon hade sin utklädningskläder och där fann jag kläder som faktiskt passade en ful prinsessa så jag gick tillbaka till den idén.

Sen var det dags för sminkning. Det var vit färg, svart färg, grön färg, tuperat hår och massor med låtsasblod! Underbart!

Vi kom till festen kring halv nio. Billiga drinkar, god mat och lekar. Det roliga var att alla hade tagit det här med utklädningen på största allvar och många såg riktigt läskiga ut. Kvällen blev skitrolig. Dock dog den av lite väl tidigt. Kring ett-tiden började folk droppa av. Men vi kämpade vidare och kom väl hem kring 4. Jätterolig kväll!

Dagen efter sov vi till närmare 3 på eftermiddagen när vi insåg allvaret i att Fs föräldrar skulle komma på avskedsmiddag vid fem och lägenheten som ut som en svinstia och ingen mat hade vi. F gick och handlade medan jag röjde. Vi hann precis färdigt när det plingade på dörren. Mycket trevlig middag med underbar mat. Lövbiffsroulader med mögelost och klyftpotatis och köpe-bea!

Kvällen slutade med att vi låg i sängen och lyssnade på kärleksballader, jag grät, F tröstade, vi kramades och berättade hur mycket vi älskade varandra och att vi skulle klara det här.

Jag tror på oss. Stenhårt. Jag har hittat min prins och tänker inte släppa honom.

Nu ryar han runt här och packar. J har just varit här och sagt hejdå. Nu ska jag gå och sno resväskans uppmärksamhet och brotta ner honom i soffan och kolla på sienfeld innan det är dags att sova. Imorgon åker han.

Smsade med Lollo förut, hon kommer hem den här veckan. Skönt. Skönt som fan. Sen har jag ju alltid Elin och mamma. Och mina underbara jobbarkompisar.

Nu ska vi vara glada. Jag ska naturligtvis försöka fixa bilder från den galna kvällen i lördags. Det var inte vackert - det var det inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som tyzkens fest var kanon! Hoppade över den o lät H gå istället..
Lust att ses fredag eller lördag? jobbar lördag ,men inte förrän på kvällen. Var ett tag sen jag träffa alla ni härliga brudar från sundsvall.
det kommer gå bra för dig o F :)