lördag 21 mars 2009

090321 Tingling tingeling!

Hejsan!

Det här veckan har varit både mycket upp och ner.

Första biten av veckan gick bra, men slutet på veckan blev ensamheten oerhört påtaglig. Både mina vänner och mamma var upptagen på egna håll och helt plötsligt kändes det inte lockande när klockan slog fem och det var dags att gå hem från jobbet. Till vad?

Gick och shoppade i min ensamhet, gick och solade i min ensamhet, men sen då? Hur jag än fördrev tiden var det fortfarande många timmar kvar med skit på tvn och inget intressant på datorn utan snarare massor med tid att konstatera hur synd det var om mig och att jag var ensammast i världen.

På torsdagen fick jag ett litet sammanbrott och grät mig till sömns men på fredagen vaknade jag och allt kändes bättre. Tror jag behöver snyfta ut lite ibland för att kunna bli glad igen.

Fredagen var en rolig dag. Jobbade till fem sen hade vi 3-rätters middag med jobbet på Invito. Innan vi gick dit hade vi drygt en timme att spendera på jobbet och jag hade äntligen fått fingrarna ur arslet och gjort klart filmen från Kick-offen i Borås. Jag tyckte det var ett ypperligt tillfälle att visa upp den, så jag gjorde det - och vilken succé det blev! :)

Känns jättekul. Kanske lägger upp den här sen.

Kvällen på Invito blev skitkul även om maten inte var det bästa. Vinet var gott och alla var glada. Jävligt tråkigt dock att min vapendragare Björne inte var med. Hans gamla mommo var på väg att somna in och de var med henne på sjukhuset. Jag hoppas att allt är bra med dig Björne, vi saknade dig så du vet.

Vi tänkte gå ut men middagen drog ut på tiden och vid halv tolv kände vi oss för onyktra för att gå ut så vi gick tillbaka till kontoret, för "gratis är gott" och drack vidare där. Hux flux var klockan 2 och det var ingen idé att gå ut längre. Så det blev en relativt tidig kväll, men trevligt var det!

Idag sov jag lääänge. Sen har jag tvättat, helt själv. Var lite orolig men det gick smärtfritt. Sen pratade jag med Elin och hon och familjen skulle ha tacokväll och bjöd in mig. (Tack för det!). Vi käkade underbart gott och myste sen ner oss i soffan och kollade på säsongsstarten av Robinson. Jag tror det här kan bli en spännande säsong. Helt rätt tid att ta upp det igen enligt min åsikt.

Jag saknar min nallebjörn så det gör ont. Men jag tror och hoppas på att lidandet snart är slut. Men pratar inte mer om det för jag vill inte bygga upp för stora förhoppningar kring nåt som kanske inte blir. Nu ska jag lägga upp lite bilder från igår, men gör det i ett nytt inlägg då det är så jävla krånglit på den här skitsidan att lägga upp bilder i ett inlägg där man redan skrivit text - apvärdelöst!

Imorrn ska Elin och kusinerna pimpla i Sidsjön och jag planerar att sticka dit med morsan och göra sällskap/titta på/fika.

God Natt på er! :)

Inga kommentarer: