fredag 5 juni 2009

090605 Hemma-Fredag

Hej,

Nu var det ett tag sen. Kort sammanfattning om tiden som varit...det blir lätt en dimma med tiden och mitt guldfiskminne...

Förra helgen var underbar. Totalt jävla solsken och högsommar. F var i sthlm på elitloppet och Carro och jag levde sommarliv på stan och balkongen. På fredagen hade vi konferens med jobbet på scandic som avslutades med danslektion på danceworld och sen grillbuffé på Oscar. Mysigt!

Efter maten gick några av oss tillbaka till jobbet och fortsatte förfesta med klapplekar och skrivbordsstolsrally (jag höll på att stryka med när steff styrde in mig rakt i en pelare) för att sen shaka rumpan lite på oscar innan vi gick hem.

Lördag var toppenkväll. Carro och jag njöt i solen hela dagen och sen förfestade vi själv hemma hos mig. Sen mötte vi upp Hanna och Co och gick på Stads där Hed Kandi spelade i spegelsalen. Skitrolig danskväll! Strax efter 3-snåret vinglade vi blötsvettiga hem. Vad gjorde jag på söndagen? Ingen aning.

Ett viktigt tillägg här (för de som läste mitt näst-senaste inlägg om måsskiten). F ringde mig på fredagen från sthlm för att berätta att han blivit attakerad av en bajsmås. Rakt i huvudet! Fan va jag skrattade. Den som skrattar bäst skrattar sist.

Har lämnat in min kamera (och fick idag veta att den är fixad, så nu måste man hämta den också). Samma dag som jag lämnade in den skulle jag även lämna in telefonen på elgiganten. 19:04 kom vi dit. 19:00 stängde dem...suck.

Igår hände det jag väntat på sen typ 2005. Sims 3 släpptes! Carro, Marlene, jag och en ofrivillig F åkte direkt efter jobbet till elgiganten för att inköpa skatten. När jag ändå var där igen passade jag på att släpa med mig telefonen för ett nytt försök att lämna in den. (Använder just nu en av Marlenes avlagda, tack Marlene!). Tro på fan att jag inte fick lämna in den utan kvitto, trots att jag innan mailat med kundservice och fått bekräftat att det var just detta jag kunde göra då de skulle ha dessa uppgifter registrerade! Oj, vad less jag blev.

Nåväl, nu till det viktiga. Sims 3. Som jag har längtat och trånat, och vilken besvikelse! Inte på spelet, men på jordens värdelösa datorer! Vi läste noga på förpackningen innan för att försäkra oss om att F's dator skulle palla det gigantiska spelet och kom fram till att det skulle göra det. Men suck. När man väl skapat sin sim (vilket var skitkul med 1000 fler möjligheter än i 2an) och skulle börja leva, då laggade allt och slutade med att spelet stängde av sig själv och inget sparades. Efter att ha försökt fyra gånger har jag nu gett upp och åtskilliga gånger varit på väg att kasta ut fanskapet från balkongen.

Nu har jag två alternativ.

1. Bränna ut allt viktigt (läs mina miljoner bilder) jag har på min dator och lämna in den till killen jag köpte den av. Be honom (jag hittar inte ordet för när man typ nollställer datorn) och städa bort alla virus, samt uppgradera grafikkortet för att sen försöka installera det på min.
2. Köpa ett tillbehör till sims - nämligen en ny datorjävel.

Jag har bestämt mig för att testa det första lite billigare alternativet först. Jag har köpt skivor som jag kan bränna ut alla bilder på och bestämde mig nu ikväll för att först städa lite i mina bildmappar för att slippa bränna ut suddiga bilder på typ en fot eller annat som man ändå inte vill ha kvar. Det blev 586 bortsorterade bilder och tog mig några timmar. Då insåg jag att jag nog sitter på en hel del bilder om bara "kasta-bort-korten" kom upp i den mängden.

Imorrn är det nationaldagen vilket jag egentligen skiter fullständigt i, men det som är viktigt är att Elin kommer hem från två underbara veckor i Turkiet. Jag har saknat henne. Imorrn är det fotbollsmatchen som gäller och sen fest. Har lovat mamma att jag ska komma och käka middag hos henne också vilket jag just nu har svårt att se hur jag ska hinna med.

Ska även fara och storhandla med bror och Carro imorrn på förmiddagen. Förmiddagen i min värld på en lördag är ungefär klockan 2-3. Brorsan har varit här nån timme nu och vi har suttit i soffan och surrat om ditten och datten. Han gick nyss. Nu ska jag krypa ner i sängen och fortsätta läsa Änglar och Demoner (för andra gången) och vänta på att älsklingen ska komma hem från jobbet. Haha, de har studentfest på stads ikväll. Stackarn, kommer vara helt slutkörd när han kommer hem imorrnbitti.

Känns som jag knappt sovit ngt i veckan så jag tänkte ta igen det nu. Hoppas på finväder i helgen även om jag vet att det inte ska bli det. Men SMHI har haft fel förr!

Puss på er!

Inga kommentarer: