tisdag 16 juni 2009

090616 Flip-Flop!

Hej!

Nu är det dags! Har lovat B att blogga så han har något att läsa innan han ska sussa ;)

Sitter här med tvn på i bakgrunden där Paris Hilton försöker hitta sin nya bästa kompis genom en dokusåpa, haha kommentarer är överflödiga

I fredags var det dags. Efter att grabbarna på jobbet tjatat och pratat (mest pratat) om fresbee i över ett år tyckte jag att det var dags att testa. Så i fredags efter jobbet mötte jag och grabbarna upp Carro sen gick vi hem till Björne och käkade pizza och drack vin och sen vid nio-tiden tog vi en taxi till granloholm och den berömda frisbeegolfbanan. Jag måste medge att det var skitkul! Jag var sämt och Carro var minst lika dålig, men oj vad vi skrattade. Vi var där till strax efter elva då det började duggregna. Tanken var att vi skulle ta taxi hem till mig och spela sällskapsspel, men gammgubbarna började bli trötta och bestämde sig för att åka hem. Carro och jag som precis kommit igång och var inte sovsugna så vi gick hem och svidade om och tog några groggar. Sen mötte vi upp J och Peerdy som suttit hemma hos Peerdy och rökt cigarr på hans balkong, och traskade in till stan. Då det var studentfest på vårt stammisställe så fick vi glida vidare och hamnade slutligen på Oscar där det var Open Mind. Lollo, Ida och gänget var också ute den kvällen och vi hade jättekul på dansgolvet. Dagen efter var jag seg och hade bestämt mig för att ta det lungt meeeeeeeen så blev det inte...

Jag och F blev bjuden till Jeppantacomiddag. Mumma!

Efter det traskade sällskapet hem till oss och fler anslöt sig. Vips var det dags att byta om till partyblåsan och gick in till stan igen. Vi hade en superkul på stadshuset och Swingfly var där och natuuuurligtvis blev det efterfest som det alltid blir när F är ute.

Nåväl. Dagen efter var jag ännu segare. Mamma fyllde år på lördagen, men vi hade bestämt att vi skulle fira henne på söndagen. Så upp och hoppa vid 3 snåret. Inser att jag inte har någon present. Kurre skulle hämta oss och köra upp oss till mamma (det ösregnade) och jag tänkte att det var lämpligt att svänga förbi nån affär och införskaffa en sista-minuten present bestående av en blombukett, mammas favorit Polly-godisar och några Lotter. Jag valde ICA i nacksta då det är en relativt stor affär och låg relativt nära. Fan, vad åt helvete det gick...


Kommer in och inser att blommorna har de i en separat butik inne i butiken som naturligtvis är stängd på söndagar. Nåväl, skit i blommorna..vidare till godiset! Fram till Polly-hyllan och - TOMT! Helvete! Tar en Riesenpåse istället som hon iofs också gillar. Kommer fram till kassan. F och jag hade slut på snus så
- två Tre Ankare.
- vi har slut på tre ankare...
- What the F...!
- Okej, men två trisslotter.
- Vi har slut på lotter

Då garvade jag bara. Mamma fick en riesenpåse i födelsedagspresent.

Idag har jag haft en jävla pissdag på jobbet. Allt har känts jobbigt och allt har gått åt skogen...det kanske går hand i hand?

Nu har mamma och jag just käkat middag hos mig. F är och spelar volleyboll trots att han varit sjuk två dagar. Jag har påpekat det så många gånger så ny får han skylla sig själv om han blir sjuk igen. Fast det menade jag inte.

Har äntligen lämnat in telefonhelvetet och hämtat ut min nylagade kamera.

Nu ska jag se klart på Desperate!

Inga kommentarer: