torsdag 18 juni 2009

090618 Nä nu jävlar!

Lita aldrig på karlar!

1. Om de nån gång säger "Älskling, jag har biljetter till AC/DC på Ullevi, ska vi gå?" Säg Nej.
2. Om du ändå säger Ja och sen när månaderna börjar gå och du börjar lite försynt fråga om det inte är dags att börja kolla på tågbiljetter och boende och karln använder frasen "Det är lugnt, det ordnar sig" - Backa ur! Det finns fortfarande en chans!
3. Om du ändå mot förmodan fortfarande är med på spektaklet i den goda tron att allting kanske faktiskt ordnar sig, så är det synd om dig (läs Mig).
4. När han kommer med den briljanta idén att vi ska låna en lägenhet av en annan karl när det är ungefär en vecka kvar innan avfärd, då börjar det osa katt.
5. Kan man inte lita på en karl, kan man absolut inte lägga upp en plan som involverar det faktum att allt hänger på två karlar. Då kan det bara gå åt ett håll - SKOGEN!

Nu så här 6 timmar innan vi skulle fara har det äääntligen löst sig med alla biljetter och skjuts hit och dit, för jag menar, boendet var ju redan klart sen en vecka tillbaka så det behövde vi ju inte tänka på. Karln som vi skulle låna lägenheten av skulle komma hem till Sundsvall igår och vi skulle få nyckeln idag. Vad händer? Jo, den hiskelige mannen svarar inte i telefonen. Vi ringer, igen, och igen, och igen, och igen och IGEN. Kommer hela tiden direkt till telefonsvararen.

Vad gör vi. Jo vi luskar ut nr till hans flickvän och ringer henne. Nämen HEJ, hon åkte upp till Sundsvall några dagar tidigare och råkade få med sig bådas mobilladdare så han sitter i Gbg med en telefon utan batteri. Till råga på allt så hade hans resa till hemstaden blivit senarelagd tills imorgon, dvs han åker från staden innan vi hinner komma dit och naturligtvis har han båda nycklarna till lägenheten så vi kunde inte få en av henne...

Vad har vi för alternativ? Jo boka hotell/vandrarhem.

Om ni inte tidigare provat på utmaningen att boka hotell för 3 nätter, dagen före ni ska bo där, utan att behöva betala ca 4000-5000 kr (vilket jag vägrar då det inte var inräknat i bugeten över huvudtaget) samma helg som det är midsommar och AC/DC spelar, kan jag hjälpa er - GÖR DET INTE! Det är helt jävla omöjligt.

Vad återstår?

Jag har nu messat personen vi skulle åkt med imorrnbitti och sagt att vi inte åker med, korkat upp vinet och börjat fundera över hur jag ska dränka mina sorger imorgon - på midsommarafton.

Dessutom har jag just betalat för 3 tågbiljetter som jag inte kommer utnyttja.

Med dessa visdomsord avslutar jag bloggandet för den här gången och hoppas jag är på bättre humör nästa gång.

Lita aldrig på en man som säger "Det är lugnt, det ordnar sig"

Inga kommentarer: