fredag 11 september 2009

090911 Macarena

Hej,

Äntligen helg! Jag ska bara ta det lugnt i helgen. Dels för att vila men framför allt för att spara pengar. Lever just nu på en tight budget då jag sparar till resan. Känns lite surt att först måsta lagt ut drygt 1100 för synkontroll och linser och nyss 770 spänn för läkemedel och f*tt-salvor för mina eksem. Har börjat gå på solbehandling på sjukhuset igen btw. Fick det riktigt jobbigt senaste veckorna igen så jag började gå behandlingen i tisdags. Nu ska man alltså vara på sjukan 07:30 varje måndag, onsdag och fredag i 6-7 veckor framöver. Kul!

Nåväl, hade en jätterolig helg förra helgen. Vi firade ju kusin Ida som kommit hem från ett år i USA på fredagen. Kvällen avslutades på Memento Palace som hade premiär. Helt OK...men inte toppen. På lördagen blev det stads. Elin och jag överasknings-gick-ut. Vi hade blåst Carro att vi skulle sitta hemma och tråka men istället smygfestade vi och träffade upp resten på stan. Jätterolig kväll! Mycke folk ute...till och med brorsan - bra jobbat!

Nu sitter jag hemma och väntar på att Idol ska börja.

Haha såg nyss AFV och såg ett klipp som jag sett en gång förut men lyckats glömma bort. Hittade igen det på youtube nu. Så underbart. Det är en mamma som försöker övertala sin son att låta henne filma honom när han gör Macarena-dansen på trottoaren.

Jättemånga olika saker som gör detta klipp roligt
  • Han är knubbig.
  • Han har uppenbarligen talfel.
  • Han ser oerhört korkad ut. (på ett gulligt sätt)
  • Han är sur.
  • Han försöker prata allvar med sin mamma.
  • Hans otroligt slöa och omotiverade engagemang i sin egen dans.
  • Det höga ljudet han framkallar när han klappar händerna låter som att nån blir slagen med en stor lax i ansiktet.
  • 00:27 i filmen låter han EXAKT som Ross i Vänner.
  • Tanken på vad han kommer bli retad för detta klipp i vuxen ålder.

http://www.youtube.com/watch?v=os0TKCZjmLM

Enjoy och trevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha....fy fan va roligt!!! /B