fredag 25 september 2009

090925 Jag är inte mjäkigast i världen!

Nu när jag cyklade hem från jobbet cyklade jag om en tjej som också cyklade. (hmm..använde just ordet "cykel" 3 ggr i samma mening).

Vi skulle båda över vägen vid samma ställe och precis då bestämde sig alla bilburna personer i hela Sverige för att köra på den vägen vi skulle över. Jag väntade och väntade...och väntade på bil efter bil efter bil. I sånna här lägen om jag är med F brukar han snabbt som en vessla pipa över vägen utan att ens vara i närheten av att bli påkörd och sen stå på andra sidan och garva åt min mesighet.

Till slut såg jag mig lucka och gasade över! Den andra tjejen stod fortfarande kvar. Jag körde runt på baksidan och parkerade cykeln, låste den tog mina väskor och letade fram nycklen. När jag sen gick runt huset igen stod den stackars tjejen fortfarande kvar och jag fnissade nöjt för mig själv att jag minsann inte är mjäkigast i världen!

1 kommentar:

Johan sa...

Hej Anna! Nej hon verkar vara seriös flickstackarn.. hon videobloggar med jämna mellanrum och är likadan jämt.

Hon har tydligen kommenterat folk som påpekat att hon är puckad och är lika blåst då, så det verkar tyvärr inte vara något skämt ;P