torsdag 24 september 2009

090924 Stekt Bacon anyone?

Jag har bränt arslet...hur kul är det?

Skämt åsido så har jag äntligen börjat märka av solbehandlingen. I'm heeeeealing!

Jobbar och sliter som vanligt. Tror aldrig jag känt mig så utarbetad och orkeslös som jag gör nu. Men idag har varit en bra dag. Har känt mig glad hela dagen.

I tisdags dock hade jag en pissdag. Allt gick åt skogen och jag var nog otrevlig mot både arbetskamrater, vänner och familj.

Måste även ta sömntabletter vissa kvällar för att inte ligga och klia mig och vrida och vända hela natten. Nackdelen är att den inte slutar verka när klockan ringer kl 7 på morgonen utan håller sig gärna fram till 2-tiden på eftermiddagarna vilket gör det ganska svårt att koncentrera mig på jobbet.

Idag fick jag agera mini-vardagshjälte. På väg till jobbet (promenerandes då glömt cyklen i stan dagen innan) blev jag omcyklad av en rar liten dam. Två sekunder senare flyger hon rakt ner i backen med en smäll. Cykelkorgen flög åt ena hållet, hennes väska åt andra och cykellåstet åt tredje. Jag sprang fram för att hjälpa henne upp men det gick inte för hennes skosnöre hade snurrat fast sig runt pedalen och satt som berget. Jag fick hjälpa henne loss och samlade ihop hennes saker. Hon blev nog lite chockad för hon sa inte så mycket. Sen tackade hon så hemskt mycket för hjälpen och cyklade vingligt vidare. Stackars lilla dam...men det gick ju bra.

Nu är jag hos mamma igen. Ska på sjukan imorrn. Sen är det lite jobb och sen HELG! Fy fan va skönt! Imorrn ska jag ordna med en överraskning till F som jag inte kan skriva om här då jag vet att han faktiskt då och då slinker in här och läser. Dock sällan, men det skulle ju vara typiskt om han gör det nu. Efter det ska jag ta mig ett glas vin, kolla på Idol och sen spela sims i sängen precis hur länge jag vill för jag kan sova hela dagen efter om jag vill! Så det så!

Mamma har skjutsat ner F till oss för att hämta sin astma-spray som han på ngt vis alltid glömmer trots att det är det enda han behöver ha med sig. :)

Nu kommer de tillbaka och vi ska fortsätta kolla på den konstiga filmen som jag inte har en aning om vad den heter.

Puss!

Inga kommentarer: