lördag 26 juli 2008

080725 Fredagen (löning btw!)

Så var det fredagen...

Jobbade först. Hade mysig lunch i parken utanför kontoret med F, där vi åt smörgåstårtan från gårdagen (tack Bert!). Härlig känsla att gå från jobbet och veta att man är ledig i två veckor :)

Hem sen, otroooooligt jävla varmt var det. Jag väntade så länge jag ansåg att jag kunde med att duscha, detta för att hålla mig fräsch så länge som möjligt under kvällen. Vad hjälpte det?

Jag har bott i Haga förr. Mina kusiner bor i Haga. Jag hittar till mina kusiner. Dock endast när jag kommer uppifrån tydligen...

Det var tydligen inte lika lätt när man promenerade nerifrån stan för på något jävla vänster lyckades jag irra bort mig i skogen (finns det ens skog där?), när jag letade efter en genväg som jag hade för mig skulle finnas där. Ungefär 3000 grader och brant uppför var det. Nåväl. Mitt bästa beslut ever var att ta kvällens outfit i en påse och byta om när jag kom fram. Det var nämligen dags för en dusch - igen. Jag var sjöblöt när jag kom upp. Men sen så! Blev det andra bullar av kvällen. Väldigt roligt förfest. Bara brudar, alkohol och svenska sommarklassiker i högtalarna!

Lite bilder

Kusinerna :)

Jag och Louise

Landellen-Hela-Kvällen höll låda i vanlig ordning :)
Här ser ni henne framföra Uggla med "efterfest" (notera Chardonnay'n i kartong) ;)

När flickor dricker alkohol och kamerna kommer fram, tenderar det att bli en hel del kindpussade! :)
Här visar kusin och Stina hur det ska gå till.


Kvällen slutade dock inte riktigt lika roligt. Då det var väldigt varierande åldrar på festfolket, är det inte alltid lätt att komma in på de krogar man vill. Men men..så är det ibland.

Jag brukar dra mig för att hålla med folk som tjurar på med "man har oftast roligast på förfesten", men i detta fallet måste jag hålla med.

/Mofasa

Inga kommentarer: