torsdag 31 juli 2008

080731 Stugvistelsen

Hallå!

Nu är jag tillbaka efter tre underbara dagar i F's stuga. Snacka om semester! :)

Efter många om och men slutade det med att inga av mina brudvänner kunde följa med, så det blev jag och 5 grabbar som drog iväg. Hade dock jävligt roligt ändå :)

Åkte på måndag förmiddag. Vi spenderade första dagen med att fiska, sola och grilla och bara ha det allmänt underbart.

På tisdagen åkte vi till en camping som ligger i närheten med en mer "tjejvänlig" badplats (jag gillar inte sjögräs som ringlar sig kring benen), där vi stannade större delen av dagen. Badade och sen solade jag medan grabbarna spelade volleyboll. Sen tog vi en pizza på vägen tillbaka till stugan (kanske världens största pizza). Väl i stugan fiskades och grillades det mer och sen satt vi vid elden och surrade till närmare 4 på morgonen.

Väl värt att nämnas här är att jag fick världens största och fulaste gammelgädda! Innan spektaklet var färdigt hade jag lyckats vara på väg att ramla ner i vattnet två gånger samt fått gäddan att simma runt repet för ankaret och fastna där. Vem behöver TV när man kan titta på mig med ett spö i handen?


Onsdagen städade vi och åkte hem. Då det fortfarande var en solig dag när vi väl var hemma gick F och jag ock köpte subwaymackor och drog oss ned till hamnen. Underbar solig kväll var det!

Vi hade tänkt gå på bio och se nya Batman igårkväll, men efter mackan i hamnen var vi båda lite sega och längtade efter soffan, så vi sket i det. På vägen hem blev vi sugna på tecknat så vi slank in på Hemmakväll och hyrde Shrek 3, som F inte sett, och sen hem och kolla film och käka salt hockeypulver. (Som jag för övrigt spillde ut, men på ren tjur, satt jag med tesked och slevade i mig direkt från golvet - nystädat, jag lovar)

Nedan kommer lite bilder från trippen till skogen. Enjoy!

Jag och Robban sitter och mår gott i solen

Sötnosen grillar hamburgare - mumma!

När hamburgebrödet är slut duger det gott med polarkaka!

Emil har fått en liten rackare, Hakim hjälper honom att få loss den

Hakim tömmer båten, detta var innan vi lagade sprickan :)

Jag får äntligen fiska lite jag med :)

Äckelgäddan!!!

Mys vid elden på kvällen (varför håller jag två vinglas och en ölburk samtidigt?)

HAHA, finnens stol pallade inte för trycket! ;)

Detta blev resultatet för mina stackars solbrillor som hamnade mellan marken och Timo.

Den forna trädgårdsmöbeln blir nu kaffeved

Hakim blir lite fylletjurig och bestämmer sig för att fiska på egen hand. (Han var borta i ungefär 5 minuter).

Rökskadade

Hakim visar sig från sin bästa sida

F är manlig och hugger ved

Fredrik matar Ruppe med den nygrillade aborren

Jag har det skönt i solen

Haha, Timo lyckas på ngt sätt få dressing överallt utom på korven. (Här bör tilläggas att när blixten på kameran inte lyste upp omgivningen så var det faktiskt ganska mörkt)

Pojkarna får fisk!

Vi spelade 500 i stugan

F vill kramas, och jag vill grilla korv ;)

Jag och finnen förlorade klunchen om vilka två som fick tömma dasset. Jag står där bak och är beredd att hjälpa till om det skulle behövas ;)

Bye Bye!

Inga kommentarer: