lördag 26 juli 2008

080726 Lördag | SOL

Hallådill,

Nu är vi framme på rätt dag igen, härligt.

Dagen har faktiskt varit underbar! (frånsett en sak)

Vaknade 11, pigg som en lärka. Troligtvis pga av min nya kompis som jag lärt känna. Hans namn stavas R-e-s-o-r-b.

Strålande sol och jag vill bada (min första lediga dag ju). Pratade med mamma, hon skulle åka till en strand i bredsand "om en timme". Kämpade och fick upp de två dödgrävarna Fredrik och Hakim och började bre mackor och grejjer för stranden. En timme för min mamma blir alrdrig en timme...

Strax före 2 kom vi iaf till stranden. Allt var underbart förutom att jag lyckades åka på nån allergichock/soleksemsanfall av något slag. Inget vi behöver gå in på direkt men det var ganska jobbigt ett tag. Hur som helst badade jag mitt första sverige-bad för i år! :) Svinkallt till en början, men om man bara härdar lite så går det bra.

En liten rolig sak var att mamma, Elin och Pia blev sugen på pizza men orkade inte gå upp till pizzerian, så Bert (som bor intill och var med oss på stranden) ringde och beställe och fick pizzakillen att komma ner med pizzan till oss på stranden. Såg lite roligt ut :)

Efteråt åkte vi hem och duschade, sen tog F, Hakim och jag bussen till alnö. Erica hämtade oss i Vi och vi åkte till ett jättehärligt hus där Erica och hennes Niklas är "kattungevaktare" under veckan, då det som bor där är bortresta.

Kanske världens sötaste kattungar. 3 stycken små lurviga busfrön. Jag blev förälskad.

Två av sötnosarna kikar fram bakom ett hörn

Vi grillade där. Satt ute i solen och hade det allmänt underbart! Blev dock tvugna att åka hem redan halv 8, då både Erica och Hakim började jobba 8 (så är livet, när man omger sig med bartenders), men mysigt ändå att jag och F fick krypa ihop själva i soffan hemma 2 timmar, innan han klev på.


Lille svarten klättar på Fredrik

Haha, F försöker lägga på maten utan att bränna sig på den obarmhärtigt varma grillen :)

Grillspett, MUMMA!


Nu sitter jag iaf här hemma själv. Är ganska trött faktiskt. Tror det blir sängen strax. Ser nu att klockan är 12, så det vore inte helt fel faktiskt.

Imorgon ska vi hinna med att bada och troligtvis gå och se nya Batman. Mittemellan detta ska vi även lyckas förbereda och packa inför att åka till Fs stuga på måndag morgon. Kan blir intressant att se hur vi ska lyckas med detta. En liten städning av lägenheten vore inte helt fel heller ;)

Aja, god natt!

Inga kommentarer: