torsdag 31 juli 2008

080731 InGa vänner

Nu ska jag berätta om min fantastiskt soliga torsdag.

Underbart väder. Vad vill man göra då? Hitta på något utomhus naturligtvis, helst bada eller så.

Jag kan även berätta att jag i vanliga fall är en person som älskar att vara ensam lite då och då. Ha det lungt och skönt och bara bry mig om mig själv. Men inte idag.

Idag kände jag redan när jag vaknade (kanske beroende på vädret?) att idag vill jag inte vara ensam. Var är alla?

Fredrik stack på svensexa lååångt bort kl 8 imorse.
Elin och Ida satt sig på ett jävla tåg till Uppsala.
Lollo jobbar.
Carro är med sin kille i Holm.
Brorsan är i Sthlm.
Mamma är i Sthlm.
Pappa är i Uppsala.
Lillebror är i stugan.
Inte ens Farmor är i stan för sjutton gubbar!

Kul. Kul skämt.

Jag bestämmer mig för att jag ska vara ute ändå. Tar min kudde, filt och sista Harry Potter (Ja, jag gillar Harry Potter..), som jag ännu inte läst ut och lägger mig på baksidan.

Så in i h-vete varmt var det, och jag tror att varenda satans myra i hela norrland hade bestämt mig för att vara på min filt. Nåväl jag härdar ett tag.

Fick sen ett sms av mamma "glöm ej att ni har tvättstuga hos mig kl 19.00". Låt mig berätta om tvätten..

Hos oss finns en tvättstuga som vi delar med de andra lägenheterna. Skulle dock vilja påstå att det knappt är värt att kallas tvättstuga. Vi snackar en maskin som tar två timmar per tvätt (oavsett färg), och torkingen ska vi inte ens tala om. Inget torkskåp finns utan endast en gammal skruttig torktumlare som tar svinlång tid på sig och ändå är kläderna fuktiga när man tar ut dem, så man måste hänga dem på några linor som är uppspikade i den fuktiga minusgradiga "tvättstugan". Så bottom of the line - Jag gillar inte att tvätta hos oss.

Hos mamma däremot - svinmoderna tvättstugor (två st) med 3 supersnabba maskiner i en tvättstuga. Bra torkdon osv. Mamma var därför snäll att boka tid hos sig åt oss (läs Mig, eftersom F är på svensexa) innan hon åkte till Sthlm. Detta hade jag totalt glömt. Vad gör jag?

Bör tilläggas att eftersom vi inte gillar vår tvättstuga så drar vi oss för att tvätta. Kontentan - När vi väl tar oss i kragen så har vi mycket tvätt. Inte direkt så man kan ta det på bussen. Att gå är inte att tala om då min mor har valt att bosätta sig på det högsta berget inom 20 mils radie.

Jag ringer naturligtvis och smörar för morfar. Snäll som han är så kommer han och mormor med bilen, självklart drygt en halvtimme för utsatt tid (är man pensionärer så är man) och jag måste skynda mig att i 50graders värmen försöka sortera den gigantiska klädhögen. När det är klart skjutsar mormor och morfar upp mig, 3 kg svett och 3 IKEAsäckar med kläder till mammas lägenhet och släpper av mig.


Vad händer sen?

Vår tvätt-tid började inte kl 19:00. Den slutade kl 19:00. AAARRRGGHH!

I rent vansinne ringer jag och skäller ut min mor (förlåt mamma), kastar alla tvättsäckar inne hos mamma, boka om tvätt-tiden till en dag senare, går ner till stan, raka vägen in på McDonalds och beställer ett bMigMac-mål som jag sen går hem och trycker i mig medan jag kollar på TV och känner mig allmänt värdelös.

Sen händer det. Det ringer på dörren. Så står hon där som en blond uppenbarelse. Louise.

Hon har slutat jobba och åkt in till mig. Jag som just idag var ensammast i världen. Vad som är ännu bättre är att klockan precis blir nio och en skräckis börjar på 5an som jag annars inte skulle våga se ensam.

Tack Lollo.

Nu har jag ätit en falu rågrut med rökt skinka och känner mig som människa igen, så nu är det väl dags att Call it a night. Det kommer ju en dag imorgon med ;) (tantvarning)


Imorgon är det i alla fall FetFest eller som vi brukar säga - FF.










Dagens hjälte!

Inga kommentarer: