torsdag 24 juli 2008

080724 Telefonen

Dag 2 (still going strong)


Jag insåg idag till min förskräckelse att jag glömde att skriva om gårdagens viktigaste händelse. Den halvdöda Tvålkoppen är passé, för nu har min nya mobil äntligen kommit! :)


En samsung U700. Oerhört vacker! Men det var inte bara det som slog mig när jag hade petat in SIM-kortet och fått igång den - det är näst intill omöjligt att manövrera den med de löjligt känsliga touch-knapparna! Innan jag ens hittat till inkorgen hade jag lyckats ringa upp 5 personer. Jag var redo att börja dunka huvudet i väggen och förbanna min egen dumhet över att skaffa en telefon bara för att den är snygg, när jag i själva verket inte begriper mig på den, när jag insåg att man kunde ändra känsligheten på touch-knapparna på inställningar. Efter detta gick det lite bättre, och efter att ha petat på den halva kvällen igår och under stora delar av min arbetsdag idag, så har min skills för att använda telefonen förbättrats avsevärt.

Igårkväll var det fullt med festade pojkar här. Jag hade bestämt mig för att hålla mig vid datorn i sovrummet, men (inte helt oväntat) innan sängdags hade ett glas skumpa slinkit ned innanför mjukisdressen.

Jag gick och lade mig innan pojkarna stack på krogen. En ganska rolig upplevelse att tjuvlyssna på fulla grabbar som tror att det inte finns några lyssnande tjejer i närheten. Det diskuterades vilt om saker som den manliga stjärtens betydelse, klädstilar och sexleksaker. Jag fnissade gott för mig själv i sovrummet vill jag lova.

Halv fem imorse vaknade jag av en fyllbult som stökade på i köket. F var hemma och han slamrade länge och väl innan han kom och skulle sova;
A- Vad har du väsnats med i köket så länge?
F- Vet du hur svårt det är att öppna en makrillburk utan konservöppnare?!

Haha han är rolig! Karln stod vid slasken och åt en hel makrillburk med gaffel, bara så där. hua!

Kom nyss hem från jobbet. Det är Grisvarmt ute! Har tagit på mig lite lättare kläder och ska snart ner på stan igen för att köpa en blomma till Bert som fyller 50 idag. Sen då jävlar blir det smörgåstårta vill jag lova! :)

Thank you Jack!

Inga kommentarer: