lördag 20 september 2008

080920 Kick-Off i Borås

Nu ligger jag efter som fan.

Börjar med att slänga upp lite bilder från Kick-offen förra helgen. Åkte från Sundsvall på torsdag eftermiddag. Besökte huvudkontoret i sthlm på torsdagkväll och var sedan ut och käkade sen i säng för att orka med helgen.

Lite svalkande dryck på kontoret Sthlm

Upp tidigt fredag. Alla S&P'are samlades på centralen och åkte sedan ett abonnerat tåg till Borås. En massa grupparbeten på tåget. Man redovisade sina grupparbeten i mindre grupper och där röstades den bästa idén till vinnare. Vinnargrupperna från varje redovisningsomgång fick som "pris" att redovisa sin idé för hela företaget väl framme i Borås. Ni kan ju ge er fan på att min grupp vann. Det slutar inte där. Man hade även bjudit in två personer från Stockholms improvisationsteater som skulle bestämma hur varje grupp skulle framföra sitt bidrag. Vi fick radioteater. "vad fan är radioteater?" tänkte jag. Teater med hjälp av rösten visade det sig, föga oväntat.
Jag? Prata inför närmare 300 pers? I don't think so.

"Jag gör vad ni vill bara jag inte måste prata"

Jag fick stå för ljudeffekterna. Närmare bestämt härma en dörr som öppnas och stängs. Haha!

Det var början och slutet för min skådespelarkarriär. Jag klarade det även om jag inte är helt nöjd med min insats. Blev lite nervös så jag gick upp några toner i mitt dörr-gnekande. Nåväl.

Jag på scen
Efter föredrag till 18:00 var det upp på rummen och duscha och snygga till sig. Sen var det trerätters middag och till vår förtjusning var det fri bordsplacering. Vi var precis på väg förbi matsalen till toaletten när jag hör någon ur personalen säga till någon att det var fri bordsplacering. Jag nästan skrek "Stopp! Vi måste in och ta platser nu!". Vi skyndade oss in och hör "Tjejer, kom hit, skynda er!" Då var det våra underbara grabbar som hade hållt platserna åt oss. Jättekul, verkligen att få sitta tillsammans med sina närmaste jobbarkompisar :)

Vi gör oss i ordning på rummet

Ibland krävs brutala metoder för att få ordning på luggen.

Mattias och Madde smilar upp sig
Jessica och jag

Vi gör Dr. Evil. Minns ej varför dock :P
Sedan var det fest. Och vilken fest sen. Vi höll igång till strax före 05:00 i år igen. Underbart!

Anders och Daniel röjer på scen
Gruppbild. Björnes huvud ser ut att sväva...
Jag pimplarhotellrummet


Glada miner på dansgolvet

jaa..

Jag och min vapendragare på jobbet - Sofie

Vad jag gör vet jag inte, men vad Johan göra bakom har jag absolut ingen aning om

Dagen efter var det tungt. Upp vid 8 för mer föredrag. Jag tror jag låter bilden nedan, på en Björn som desperat försöker hålla ögonlocken öppna, tala för hur vi alla kände oss...


Tågresan tillbaka till Stockholm var roligt arrangerad med discovagn, singstar, guitarhero och bio. Kan dock inte påstå att jag utnyttjade detta då jag mest låg i dvala på mina två säten. Detta inte för att jag på något sätt var en torrboll som inte pallade bakisheten. Nej jag försökte återhämta mig så mycket som möjligt inför kvällen. Jag var nämligen den enda som, när bussen rullade in i sundsvall vid strax före tolv på lördagnatt gick raka vägen hem och hällde i mig vin för att sedan festa till 07:00 på söndagmorgon. Behöver jag tillägga att jag låg i sängen till 18:00 på söndagkväll då jag gick upp för att äta fet mat och sen fortsätta sova?

Jag borde bli en hälsoguru...

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha fingret var framme såg ja :P men såg ut som om att ni hade det roligt! :D Sen kom du hem o festa med mig :P i varsin fotölj på stads i väntan på våra karlar ;)

Anonym sa...

haha du glömde tillägga att du försov dig på måndag morgon;-) haha för visst var det måndag?