söndag 6 december 2009

091206 Delfiner och sista dagen

Hej,

Idag ar sista dagen pa Bali. Imorgon kliver vi pa planet och aker vidare till Thailand. 3 veckor pa Bali har varit underbart. Forsta veckan kandes jattelang och sen har tiden bara gatt snabbare och snabbare, tyvarr.

I torsdags bytte vi hotell i Kuta och bor nu pa ett jattelungt hotell med bungalows. Carro, jag och F i ena och grabbarna i andra. Det ar lite folk har sa vi har typ poolen helt for oss sjalva. I fredags gjorde vi en ny utflykt. Vi akte upp till Lovina som ligger langst upp i norr pa Bali. Resan var det varsta jag varit med om hitills. En trang minibuss som akte pa slingervagar med hundrametersstup pa sidorna i bergen i 2,5 timme. Vagen upp till Sodra berget kan slanga sig i vaggen. Vi akte till Lovina for att simma med delfiner. Forst fick vi se en liten show och sen simma med en av dem. Det var kanske det konstigaste upplevelsen jag nagonsin varit med om. Vi fick ga ner 3 at gangen i poolen och man fick inte rora delfinen utan han valde sjalv ut vem han ville leka med. Delfinskotarna var noga med att jag och Carro skulle vara i varsin grupp och inte med delfinen samtidigt. Vi forstod varfor nar vi klev i for delfinen verkade ha en forkarlek till kvinnor. Bada gangerna valde han ut tjejerna. Otroligt starkt djur. Haftigt. Man skulle inte ha mcket att saga till om ifall en delfin blev sur pa en. Jag kan beratta mer om det nar jag kommer hem.

Efter delfinerna gick vi runt i omradet och kollade pa alla andra djur som fanns dar. Bl a krokodiler, apor, ormar, kangrur och en massa olika faglar. Vi sag aven de storsta och ackligaste fladdermossen jag nagonsin sett. Inte direkt som smaskitarna i sommarstugan i sverige som flyger runt pa natten. De har javlarna var stora som smahundar. Svinackliga! Men de var i burar som tur var ;)

Pa vagen hem stannade vi vid ett gigantiskt vattenfall som danade sa man inte horde nagot. Vi stannade aven vid ett tempel.

Igar (lordag) var vi ut och roade oss. Idag har vi bara tagit det lungt vid poolen. Ikvall ska vi packa och sen ga ut och gora av med vara sista pengar. Vi maste aven forsoka planera hur vi ska forvalta vara tva veckor i Thailand pa ett bra satt.

Hoppas alla mar gott dar hemma. Laste just att Anna Anka ska skilja sig, haha

Vill se Idolfinaaaaalen pa freeeeedag. Det ar val den absolut enda nackdelen jag kan komma pa med att vara har. Gar inte direkt att kolla pa det pa tv4.se heller da internet ar sa javla langsamt overallt. Jaja, nu ska jag ta vara pa sista soltimmarna. Det blir morkt svinfort har!

Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan gosan!
Hör att ni har det bra,här är det bara GRÅTT SÅ GRÅTT, ni åkte verkligen bort i rätt tid.Nästa höst åker jag till Spaninen och stannar där länge.Saknar dig mycket, på fredag ska vi ha fest med bastu hos morfar, mia och hennes kille kommer också,synd att ni inte kan va med.Hälsa alla PUSSAR OCH KRAMAR från Mammsen