tisdag 1 december 2009

091201 Massage och Banana boat

Hello!

Nu ar det kvall och vi har just kakat. Grabbarn sitter i en bar mitt emot men Carro och jag bestamde oss for att slinka upp har nagra minuter. Jag blir fortfarande impinerad av vad billigt det ar att ata mat har. Ikvall lyxade vi till det och alla at forratt, varmratt, dryck till maten och avslutade med en drink efter maten och anda hamnade notan pa ca 70 kr per person.
Vi har sagt att innan vi aker harifran ska vi ha en total nota pa en miljon, det ar ca 800 kr for sex personer, men annu har vi inte ens varit i narheten av den summan :)

Igar ville vi ha lite aventyr och tog en taxi fran hotellet till Nusa Dua som ligger ca 30 minuter med bil fran Kuta. Vi var ute efter vattensporter...bananbat, jetski, flyfish, parasailing mm och horde att det var ratta stallet. Det var det ocksa...for dumma turister. Nar vi kom dit blev vi inslussade i ett hus dar varje turistsallskap satt med en balines och forsokte gemensamt komma overens och vilka aktiviteter man ville gora. Men det var sviiindyrt! Vi bestamde oss for att ga sjalva langs stranden och prata direkt med grabbarna som skotte aktiviteterna for att se om vi kunde fa battre pris. Det fick vi men det var anda dyrt. Efter ett tag bestamde vi oss for att kaka lunch dar och sen aka tillbaka till Kuta och ta vattensporterna i Thailand. Pa vagen tillbaka sa surrade vi med chaufforen och innan det var klart hade han fixat banana boat till ett bra pris at oss sa det gjorde vi iaf! Har gjort det en gang innan i Thailand for en massa ar sen. Det var jattekul men lite laskigt tycker ju jag som inte gillar att fardas snabbt. Vi bestamde oss for att vi verkligen skulle halla oss kvar nar han bromsade in och gjorde en tvarsvang, men inte fan gick det. Vi flog i allihopa bada gangerna. Resten av dagen lag vi pa stranden hemma i kuta.

Idag gick Carro och jag upp tidigt for det var tankt att vi skulle aka till en annan strand i narheten och bara bada idag sa vi ville hinna ligga lite vid poolen forst. Men tidigt imorse horde jag Fredrik lag och grymtade i sangen som om han dromde mardrommar. Efter en stund flog han upp ur sangen och borjade rota runt i var ''medicinpase'' och hittade alvedon. Han slangde i sig tva stycken och kastade sig i sangen igen. Det visade sig att han har fatt jatteont i munnen under natten. Bade tander och tandkott. Vi misstanker att det ar en visdomstand som spokar for han har mest ont langst in pa ena sidan. Detta resulterade iaf i att vi sket i utflykt idag da fredrik har haft sa ont att han inte kunnat gjort nagot. Soppa och lite pasta ar allt han atit idag.

Vi lyxade iaf till det och gick pa riktig massage idag. Emil, F, Carro och jag. OJ va skont det var. Shiatsu-massage (vet inte exakt hur det stavas) var det. Det knakade och brakade i kroppen och det var jatteskont. Jag har haft valdigt ont i ryggen 2 senaste dagarna sa det var valbehovligt. Under en del av massagen stod massorerna pa oss och holl i sig i taket och traskade runt pa ryggen och benen och fotterna. Detta skulle nog varit skont om det inte var sa att jag fick tung-viktaren av massorerna. De andras damer vagde typ 40 kg, det gjorde inte min. Jag fick bita i handduken for att inte skrika, haha. Men efterat var det skont.

Imorgon ska killarna pa san dar rafting. Nar man aker i en gummibat i en rasande fors i 3 timmar och hoppas att man overlever. Det ar lite val vilt for mig och Carro sa vi ska bara ta det lungt. Kanske leta upp ett spa och ta nagra behandlingar. Har blivit pa tok for lite sant. Endast idag om man inte raknar den massagen pa stranden som man inte kunde njuta av da det var ca 3000 forsaljare som storde en hela tiden.

Sen har vi aven kollat upp lite info kring en ny heldagstur uppat i landet, med lite stopp har och dar och hojdpunkten - Delfinerna! Jag hoppas verkligen det blir av.

Nu ska vi leta ratt pa pojkarna! Puss


Grabbarna leker i vagorna


Fredrik pa vag upp ur plurret




Ibland ar det faktiskt riktigt stora vagor :)



Jag och ruppe vantar pa mat

2 kommentarer:

Elin Landell sa...

Hej Anna!
Den Elin som kommenterat i förra inlägget är inte jag. Tänkte bara så du visste, utan jag skriver från och med nu "Elin Landell" när jag kommenterar :p Ser att ni har det bra. Själv jobbar och sliter jag. På Söndag ska jag på Winnerbäck, det blir bra!
Jag har flyttat också. Längtar till ni kommer hem. Om du hade varit hemma nu så hade jag bjudit in dig på vinkväll och idolmys imorrn, men men, jag får väl sitta ensam ;)
PÖSSSS

Pappa sa...

Hej gumman! Ville bara tala om att det är bara bra med mig, Taina och Filip. Dem hälsar. Själv jobbar jag natten nu. Ser att ni har det underbart (bortsett att Fredrik har ont). Hoppas att det ger med sig. Kul att du lägger ut bilder. Längtar efter dig redan. Jag älskar dig. Puss på dig. Ps hälsa dem andra Ds.