måndag 21 december 2009

091221 Hemma!

Jaaa så var man hemma igen då :)

Sista 3 dagarna i var vi i Bangkok och utförde 3 jääääävulska 12-timmars shoppingpass på raken! Vi spenderade hela dagarna pa undebara MBK som ar ett jattevaruhus där vilken tjej som helst skulle bli överlycklig av att bara gå in i. Kvart i ett pa lordagnatt gick planet hem mot Sverige. Svensk tid landade vi strax före sex på morgonen pa arlanda och sen satt vi dar och vantade pa tåget som gick vid elva. Vi var hemma i kara Sundsvall vid 3 pa eftermriddagen och fyyy fan va kallt det var! Hade ju varit typ snöstorm innan och 20 minus. Jag var helt saker på att det var typ 20 minus nar vi klev av tåget men tydligen var det typ 4 minus bara. Vi hade ju lamnat jackorna hemma sa det var lite småkyligt att ga till bilen i bara en långtröja.

Hade en jattemysig kvall. Elin kom över med julmust och djungelvrål och jag fick ge henne mina mina inflyttningspresenter och sen klädde vi granen tillsammans. Senare kom mamma och storebror också förbi och vi visade lite bilder från resan.

Vid 10 pa kvallen gick vi och lade oss för det var helt omöjligt att hålla sig vaken langre. Vi det laget hade vi sovit några enstaka timmar på 1,5 dygn. Idag var man tillbaka på jobbet igen. Det var jättekul att se alla igen :) 3 babisar har fötts under de har fem veckorna, varav två st av kollegor. Kul! :)

Arbetsdagen gick svinbra fram till ganska exakt klockan 15...då var det som att ga in i en vägg. Mina ögonlock ville bara slå ihop hela tiden. Men jag höll ut till strax efter 17 iaf och sen var det bara att pipa ner på stan och inhandla julklappspapper och tejp. Jag har aldrig haft så många julklappar till min kara familj som i år. Det blir inslagsorgie ikväll och sen sova tidigt.

Nu ska jag lägga upp lite fler bilder pa fejjan från resan.

Puss på er!

Inga kommentarer: