tisdag 5 augusti 2008

080805 Winnerbäck

Söndagen dedikerade vi helt åt Winnerbäck. Fredrik fick sin biljett av mig i maj, så vi hade längtat ganska länge efter denna kväll. Vid 16:00 kom Elin, sen anslöt även Stina, My och Ida lite senare. Vi pimplade lite och laddade med att lyssna på "live i linköping" - underbar skiva!

Lasse skulle börja spela 21:00 men då det skulle vara bra förband och området öppnade redan 17:00, så bestämde vi efter moget övervägande att beställa taxin till 18:30.

Nu var det bara en liten detalj här som vi tänkt på, men inte tillräckligt. Vädret. Vi snackar strålande solsken i två veckors tid, men när man ska på en konsert utomhus och faktiskt är beronde av vädret, vad får man då? Spöregn. Konstant Spöregn.

Jag hade tänkt mig att det skulle bli kallt, men inte så kallt. Som tur är har man världens bästa mamma som trots att hon just kommit hem från en stockholmsvistelse ändå kastade sig i bilen och kom ner med tröjor och raggsockar (tack mamma!). Det räddade kvällen.

Nåväl, det enda av alla 1000 förband som imponerade på mig var, inte helt oväntat - Miss Li. Ett jäkla drag på den bruden, och hon kan verkligen få igång en halvseg och dyngsur publik. Sen, SEN var det dags - Lasse!

Jag kan inte säga annat än att det var jättebra. Så fort han kom upp på scenen fanns inte regnet längre. En underbar konsert och han spelade alla guldkorn. Saknade dock Kom änglar, men det ska nog vara den enda. Men känslan på tex Söndermarken, Du hade tid och Elden. Oj oj oj. Magnìfico!

Nedan följer lite toltalt värdelösa bilder från konserten. Men det gör inget. Inte för mig iaf. För jag var ändå där :)


Jag, kusin, Stina och My

Jag fryser!

Så var det dags!

Av någon anledning var Lasse tvungen att stå med huvudet precis framför den där strålkastaren hela tiden ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen, på måndag börjar du.. skönt att ha dig tillbaka då:) hehe Vad gjorde du på stan i dag då? göra i helgen då?? puss