tisdag 19 augusti 2008

080819 Måndagkväll

Nu var det ett tag sen.

Senaste veckan i korthet:

Har börjat jobba igen efter två veckors underbar semester. På något sätt är det ändå alltid härligt att komma tillbaka på jobbet igen. Om jag bara inte vore så förbannat morgontrött! Det är det som är det jobbiga. Annars skulle jag nästan kunna säga att jag gärna jobbar. Helst nu när vi har sommartid och slutar en timme tidigare än vanligt.


Vardagsmys med äggmacka!

Det som är värt att nämna den senaste veckan är kanske att i lördags bjöd Pia och Elin mig och mamma på middag, hos mamma haha. Pia har just sålt sina köksmöbler och inte hunnit få de nya så vi fick vara hos morsan.

Efter det hämtade vi upp moster Katarina och kusin Sofie och åkte en sväng på Selånger marknad.

Där inhandlade jag en fin samling av baconsnacks, sourcreme and onion-krydda, saltlakrits och sist men inte minst - Vild-Hasses renkorv!

Haha, jag pratade nämligen med Fredrik (som jobbade) i telefonen när jag var på marknaden, och han säger på skämt "köp renkorv från Vild-Hasse om du ser honom". Jag fattade ingenting men just när jag lagt på hör jag nån tok står och gormar och väsnas från sitt stånd. Vild-Hasse!

Haha den tokigaste människa jag sett och jag var tydligen helt ensam om att inte ha hört talas om honom. Men en renkorv köpte jag allt! :)

Vild-Hasse!

Just det, i fredags var jag, mamma, lillebror och Pia ute i skatan och käkade på nån restaurang där. Jättemysigt! Vi satt precis vid vattnet. Maten var god - inte toppenbra, men helt klart godkänd.

Efter detta åkte vi till mina kusiners stuga i Nyhamn och kraschade deras fredagsmys. Vi trängde ner oss i soffan och såg klart Jönssonligan med dem. Mysigt!

Jag har med andra ord bara tagit det lugnt i helgen. Detta dels för att nästa helg är det dags för den beryktade kräftskivan som det talats om i snart ett års tid. Jag är nervös. Om inte annat lär det bli en ordentlig fest så det kanske var lika bra att ta det lugnt helgen innan.

Nu är man igång med ny jobbvecka igen. Försov mig för övrigt imorse. På tal om det så hade jag kanske min sämsta morgon ever imorse. Halv nio (jag börjar 08:00) ringde Blomman och väckte mig "Hej, ska inte du komma på jobbet idag?"

SATAN!

Jag hatar att inte passa tider. Att vara försenad är det absolut värsta jag vet. Jag är en sån som alltid står på busshållplatsen minst tio minuter innan bussen går, och som struntade i att gå på en lektion i skolan om jag var fem minuter sen, för att aldrig behöva vara försenad.

Nåväl sen var jag ju redan. Det var även en sådan morgon, när jag kvällen innan tänkt "ska jag duscha nu eller imorgon bitti? Äsch, jag gör det imorrn!" Det fick man ju ångra. Duscha snabbt som fan, på med kläder, glömma matlådan, ut...

Väl ute, "Hmm, mulet. Var är paraplyet? Äh, det tar två minuter till jobbet, vad är oddsen att det börjar regna just nu, och om det nu gör det, hur blöt hinner man bli på två minuter"

Väldigt blöt, visade det sig. Så fort jag kom ner från bron öppnade sig himlen. Nåväl det är en historia för sig.

Just nu sitter jag här på måndagkväll och spelar risk med grabbarna. F, Abbe och Emil. Eller Emil har dragit till någon brud. Det gick inte så bra för honom så han ledsnade och drog.

Det går inte så bra för mig heller men jag är troget kvar och kämpar på och är oerhört delaktig i spelet. Sitter alltså här med datorn i knät och uppdaterar min blog medan jag spelar risk. Oj, nu är det min tur!

Så, gick åt skogen. Varför kan jag inte bara åka ut så jag kan få gå och lägga mig. Är svintrött.

Elin är i gbg på jobbintroduktion. Jag hoppas allt går bra för henne! :) Vi ses till slutet på veckan gumman.

Nej nu ska jag se till att förlora det här spelet så jag kan lägga mig någon gång. Natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, det går bra för mig. kommer hem i morgon. ska bli skönt att komma hem :) ikväll har vi vart ute och åkt i götet och spanat efter björn gustavsson som så fint sunger "häng med mig hem till götet" Haha, ingen Björn och ingen Carina berg :P Ha det bra baby! Vi ses snart! Puss

Anonym sa...

oj, glömde och skriva att det var från mig :P // ELIN DEN STORE :)