fredag 8 augusti 2008

080808 Veckan som varit

Hallå, nu har jag börjat halka efter - redan! skärpning..

Kortfattad (?) summering av min andra, och sista semstervecka.

Måndag - Sov troligtvis länge. F och jag kommer på den briljanta idén att käka tacobuffé på Biteline och sen se nya Batman. Vi båda startar en sms-räd till alla vi känner för att få ihop ett härligt gäng. Jag menar, hur många har storartade planer på en måndagkväll? Många, tydligen för det blev Fredrik och jag, själva på både middagen och bion. Inte för att jag klagar ;)


Bra som fan var bion i alla fall. Jag hade bestämt mig för att vara skeptisk. Var rädd att jag annars skulle falla för grupptrycket och tycka som alla andra. Det har ju blivit så otroligt hypat i och med Heath. Men som sagt. Mäktig film. Det är ganska stora ord från mig som i övrigt inte gillar superhjältefilmer.


Tisdag - Vi fyndade en kostym åt Fredrik på Brothers. Se förklaringen till kostyminköpet nedan. Sen minns jag inget mer innan kvällen, då han och jag var bjuden till morsan på middag. Sen såg vi sista allsången för sommaren. Sen skjutsade mamma hem oss, F hoppade av vid hemmakväll och skulle hyra nån skitfilm som jag inte rikigt var sugen att se. Men sen när han kom visade det sig att den inte funnits inne så han blev tvungen att ta nån annan, och den underbare pojken kommer med Titanic! :) Vi gosade ner oss i soffan och satt där och snyftade (iaf jag) resten av kvällen.

En slips på det där så!

Onsdag - Veckans höjdpunkt! Vi åkte till Boda Borg! Jag fick den snilleblixten på tisdagen när vi satt och skulle planera veckan. Sagt och gjort! Tyvärr (återigen) kunde inte någon av mina vänner följa med, bara Fredriks (inte fy skam det heller ;)), men OJ va roligt det var! Jag tror jag var 14 eller så sist jag var där. Man blir direkt som barn på nytt. Lite i samma stil som när man går på laserhallen...

Haha, en liten rolig sak angående Boda. Jag tänkte i bilen på vägen dit att sist jag var där så lyckades vi klara 14 banor, och jag menar, då var man ju barn. Så en siffra uppemot 20 denna gången vore väl lämpligt. Vid lunchen (efter halva tiden) hade jag fem stämplar på min lilla lapp. FEM! Ynkligt...


Nåväl, det släppte lite eftersom och vi lyckades klara en hel del banor innan det var dags att åka hem. Fram emot eftermiddagen började grabbarna känna sig ölsugna och när det gick upp för dem att Per hade PS3 så var saken klar - alla till Per efter Boda! Jag hängde på dem eftersom mina brudar hade annat för sig. Det var ju ändå onsdag och jag var ledig, då måste man passa på att festa lite. Hade en jättetrevlig kväll med grabbarna som avslutades på O'leareys.


Torsdag - F och jag insåg när vi handlade tidigare i veckan att vi hade tacogrejjer för en hel armé hemma så vi bestämde oss för att bjuda till lite tacofest. Lollo, Elin, Pia och mamma kom och åt med oss igår, sen gick vi och hyrde Tomten är far till alla barnen. Alltid lika roligt att se den! På hela taget hade jag en underbar kväll.



"Men dö för i helvete, tomtejävel!"


Fredag - Idag. Sov länge - igen. Sen har vi varit med mamma på stan idag. Förberett för bröllopet som vi ska på imorgon. En vän (och chef) till Fredrik ska gifta sig. Slips har inhandlats. Nu sitter jag här i högklackat och mjukisbyxor. Försöker desperat gå in ett par skor med alldeles för höga klackar för bekväma jag, som jag på ngt sätt ska överleva i hela dagen imorgon. Hur som helst tror jag det blir en jätterolig dag imorgon. Jag ska försöka sova tidigt så jag är pigg bara. So Long!

Inga kommentarer: