söndag 31 augusti 2008

080831

Så var det söndag kväll och en ny vecka har gått. Allt går så väldans fort nu för tiden.

Veckan har väl inte varit toppen direkt. Hemma från jobbet ons-tors pga förkylning, som ännu inte gett med sig även om det inte blivit värre. Har dock klarat mig lindrigt om man jämför med tex Blomman som är hemma från jobbet med halsfluss. Kan inte vara särskilt roligt - krya på dig gumman!

Vi har köpt Alfapet! Fredrik och jag har velat ha det ett tag, så gick vi förbi leksaksaffären häromveckan och gjorde slag i saken. Jättekul!

Det bor en liten romantiker i karln som tittar fram då och då ;)

På torsdagkvällen när jag blivit piggare kom Malin och Hakim och spelade spel med oss. Vad är oddsen för detta värdelösa utgångsläge?

Lollo har flyttat nu :(

Hon ska plugga i Östersund, vilket ändå är helt okej, för jag antar att vi kommer ses mer då än om hon skulle stuckit längre bort. Vi hade avskedsmiddag hos mig i fredags, med total hemmakväll - brädspel och tjejfnitter. Vilket passade mig utmärkt då jag fortfarande var krasslig och inte hade pallat med ngn utgång. Elin, Salami, Malin, Lollo och jag var det - jättekul!

Sen i lördags var det festdags. Stor fest på stadshuset med spegelsalen öppen. Rolig för-förfest hos mig på fyra pers, vilket var ultimat då man för en gångs skull var tillräckligt få för att kunna spela mitt Fia med hutt som jag fått för längesedan men aldrig använt. Jag hade lyxat till det och köpt en dooleys till mig själv, så jag kunde vara med och hutta utan att få kväljningar - jag är världens töntsånt i vanliga fall. Senare drog vi till en förfest hos lilla Lina. Blev dock en kort visit för med fribiljetterna vi hade fått kvällen till ära så var man tvungen att vara inne före 24:00.

Haha, jag och Salami fick åka bak i lastutrymmet på Lillcarros bil när vi skulle vidare till Linas förfest. Skumpigt värre! (dålig kvalité, men vadå?)

Krogkvällen var väl sådär. Saknade Lollo. Träffade dock en massa gamla klasskamrater som var av den sorten jag faktiskt har saknat, det var kul. Nu när jag pratar om gamla klasskamrater kom jag att tänka på att jag gjorde en kort visit hos Gustav i tisdags också. Han fyllde ju år, men jag var sjuk, så det blev kort. (Hann klämma ner lite marängtårta och krama om honom ordentligt.)

Söndag. Sov- och bakisdag. F var naturligtvis helt slut som har jobbat grispass i baren både fredag och lördag och jag har insett att jag bäst botar min bakis-het med sömn. 15:30 tvingade vi oss upp, klädde på oss gick ner på donken, smällde i oss varsitt mål, gick och köpte godis, gick hem och lade oss på madrassen i vardagsrummet och såg Illusionisten - Vilka grisar vi är! Hälsosamt liv. Nåväl...

Nu ikväll kom en massa krogfolk som skulle ut. Söndagar är ju liksom deras dag. För en halvtimme sen drog de. Så nu är jag själv. Dags att sova nu om jag ska orka med morgondagen. Sofie (som sitter bredvid mig på jobbet) kommer vara borta då hon är på Rhodos denna vecka. Blomman är troligtvis också borta då hon inte är frisk ännu. Kul dag på jobbet det kommer bli - Not.

Nejfan, dags att nanna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack gumman :-) Jag är piggare men känner mig små hängig... men jag kommer på jobbet i morgon :-) Kul va?? :-) Puss

Anonym sa...

Hälsning från Östersund! håll ställningarna där hemma så ses vi på landells stora dag om inte tidigare. kram