tisdag 12 augusti 2008

080812 Bröllopet

Oj vad vackert!

Jag och Fredrik var på bröllop i lördags. Andreas och Emmas bröllop. Jättevackert och jätteroligt var det. Ska lite kort sammanfatta mina starkaste intryck...
  • De lyckades på något vänster få toppenväder, trots väderprognosens dystra utlovanden.
  • Vänner till brudparet gav sin bröllopspresent redan i kyrkan --> Takida kom och sjung sin ballad Curly Sue under vigseln. Bara sång och akustisk gitarr - jättevackert! (ska se om jag kan lägga upp ngt filmklipp på det senare).
  • Maffigt att ha bröllopsfesten på Stadshuset! Toppenlokaler för en sån kväll.
  • 5-rätters middag med många roliga och känslosamma tal.
  • Väldigt roligt inslag när man fick se de två ihopklippta filmerna från svensexan respektive möhippan. Detta även om det innebar att jag fick se min egen pojkvän ha en galen brottningsmatch med brudgummen mitt på stan ;)
  • Teater och musikalartisten Anna Norberg uppträdde under middagen med härlig kärvänlig musik. Senare även en grupp som fick fart på sällskapet med både schlagermedley och senare på kvällen igen fast i en lite rockigare version.

Sen var det fest. Väldans massa dans och grejer precis som det ska vara! Kvällen var på det stora hela väldigt lyckad :)

Jag och Fredrik, innan avfärd mot kyrkan.

En till sak som måste tilläggas. Det som nästan imponerade mest på mig under hela kvällen. Men först lite bakgrundshistoria till varför detaljen var extra viktig just för mig...

Jag hade alltså (naturligtvis) högklackat. Detta = skavsår. Jag är inte så pass dum så jag inte fattar det. MEN. Till gatufesten köpte jag en förpackning skavsårsplåster eftersom jag alltid får skavsår på gatufesten. Som genom ett under lyckades jag trampa igenom hela gatufesten utan ett endaste sår = plåsterförpackningen förblev orörd i min nattduksbordslåda (och ja, jag tänker stava det ordet så, för det är så man uttalar det, även det i böcker alltid stava nattygsbordslåda, kanske det töntigaste jag vet).

Men ack vad jag bedrog mig. 2 minuter innan vi skulle åka till kyrkan sprang jag till sovrummet för att hämta min livförsäkring. Vad finner jag?

En tom förpackning. Nån jävel har alltså varit och snott alla mina skavsårsplåster. Jag var förtvivlad. Men hade inget annat val än att åka iväg.

Första halvan av dagen gick bra. Kyrkbiten och när vi väntade på brudparet på innegården på stads. Sen började det göra ont. Jag hade i en desperat handling slängt ner alla vanliga plåster jag kunde komma över där hemma. Detta är dock helt i onödan för ett vanligt löjligt plåster håller sig inte länge kvar på en ond fot i en högklackad sko. Det hjälper inte särskilt mycket heller...

NÅVÄL. Innan middagen blir vi i alla fall insläppta till entrén i övre delen av stadshuset där festen sen ska vara. Jag ska (måttligt less) in på tjejtoan och knö på mig vartenda plåster jag har i handväskan och hoppas att det hjälper några minuter. Har nämligen börjat få ganska ont vid detta laget. Vad finner jag inne på toaletten?

Kanske världens gudomligaste Tjejkorg. Vi snackar tuggummi, hårspray, strumpbyxor i olika storlekar och nyanser, parfym, näsdukar, olik-taggade kammar, halstabletter och framför allt skavsårsplåster! Min lycka var total! Därefter blev kvällen bara bättre och bättre ... :)


Jag är överlycklig på toaletten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett trevligt bröllopp, önskar att jag hade varit där :) nemen! det var jag ju :P är ju jag som är mästerfotografen till sista bilden :) hihi

Anonym sa...

Men oj. Jag läste ordet nattduksbord säkert sju gånger och förstod absolut ingenting.. Nattygsbord... Jag har läst för lite böcker.