tisdag 17 november 2009

091117 Svettig och matt!

Hej!

Fy fan i helvete vad varmt det ar har. Det ar en frojd nar det ar skugga. Solen orkar man inte vara i mer an 5 minuter innan man flyter bort och maste uppsoka narmaste skugga.

Vi har det underbart. Efter ett litet missode med att stalla om klockan sa har fredrik och jag varit uppe sen 06:00 imorse. Ig[r efter middagen var vi helst slut allihopa och bestamde oss for att sova. Sa vi gick och lade oss vid Nio. Sen stallde vi klockan pa 8 sa vi skulle hinna kaka frukost och sen hitta ett battre hotell i lugn och ro innan det var dags for utcheckning vid tolv. (for att slippa leta hotell med ryggsackarna pa oss i varmen). men som sagt hade det blivit fel nar vi stallde om klockan sa nar de andra aldrig klev upp anade vi orad och efter att antligen hittat en klocka (vilket knappt verkar existera har) sa insag vi att klockan var sex pa morgonen.

Naval. Vi passade pa att traska runt och orientera oss lite och hittade da ett toppenhotell dar vi nu bor. Vi betalar ca 100 kr natten och har 2 st 3-baddars rum intill varandra med dorr emellan sa vi har i princip samma rum. Tva stora balkonger, frascht och stort med tva stora fina pooler pa omradet. Underbart! Efter att ha checkat in sa lag vi vid poolen ett tag. Det ar sa varmt i vattnet sa det knappt kanns att man kliver i. Senare gick vi och kakade lunch och sen bestamde vi oss for att utforska stranden. Hotellet ligger kanske 8-10 minuter fran stranden. Den ar inte den allra vackraste men Oj vilka roliga vagor. Vi blev direkt som smabarn som hoppade och skrek i vagorna. Finnen passade pa att ta en massage pa stranden. Carro och jag ska testa pa det imorgon.

Efterat var vi trotta och gick och lade oss och sov 3 timmar pa hotellet. Nu har vi just varit ute och kakat midddag pa en restaurant med typ slingerblads-parasoll-tak och det forsta som hande var att nagon eller nagot sket pa carros nya klanning som hon kopte idag. Kan ha varit en fagel...kan ha marit nagot annat.

Nu hittade vi ett internet cafe pa vagen tillbaka till hotellet sa jag stannade och skrev nagra rader. har kopt en jattefin strandvaska idag. Haha har aven hittat den ulitmata julklappen till mamma ocksa :)

Nej nu ska vi ga. har ingen mojlighet att lagga upp bilder just nu. ska forsoka fixa det senare.

Mamma: Vi bor pa hotellet Masa Inn i staden Kuta. Du som ville veta var jag befann mig om det hande nagot. Puss Puss!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena gumman. kul att ni har det bra. Hoppas att det fortsätter så hela resan. Kram pappa. PS jag skriver mera sedan. vill bara testa första ggn DS

Pappa sa...

Hej igen. Ville tala om att det regnar här hemma hela j-a tiden. Hur länge blir ni kvar där ni är nu? Det låter så mysigt med vågorna och det varma vattnet. Jag jobbar i morgon, sen ska jag laga en god middag till Taina och mig inkl. en flaska gott vin, MMmmm. Ha det och hälsa dem andra. P&K från din Daddy Coooool.

Anna Bydén sa...

Hej Pappsi! Kul att hora att det ar bra med dig. Vi blir kvar i Kuta resten av veckan tror jag. Sen drar vi nog vidare. Kanske till Gili Trawangan som ar en o utanfor Bali. Men skriver da jag drar ivag nagonstans. Puss