söndag 22 november 2009

091122 Halsont och sjosjuka

Hellooodill!

Nu har vi bytt location och befinner oss for tillfallet pa Gili Trawangan. Tangentbordet ar helt kladdigt under knapparna sa man far typ hanga hela kroppstyngden pa varje knapp for att fa fram en bokstavsjavel. Sa jag kanske stavar lite konstigt.

Det som hant sen sist ar att vi i fredags efter den langa utflykten bestamde oss for att ga ut. Vi gjorde oss pangsnygga och forfestade lite pa hotellet. Nar vi val kom till krogen vid 12-1 pa natten sa stod vi alla bara och stirrade i vaggen helt apatiska. Efter att ha tjurat runt en timme insag vi att vi alla var for trotta for att festa sa vi gick hem och lade oss. Den kvallen hade vi forfestat i carros, f's och mitt rum och nagon av grabbarna tyckte det var for varmt i rummet och sankte ACn till 16 grader! Detta insag inte vi forran dagen efter nar vi sovit i kylan. Det ar sa obarmhartigt varmt ute sa nar du kommer inomhus kanner man ingen skillnad om det ar 25 eller 16 grader inomhus, for allt kanns kallt.

Naval, vi bestamde oss for att ga ut pa lordagen istallet. Vi tog det lugnt pa dagen, jag foljde bland annat med Carro nar hon fick manikyr for 24 kr. Under dagen kandes det som om nagot fastnat i min hals, typ smulor eller ett harstra sa jag harklade mig och drack vatten mest hela dagen for att fa bort det. Det blev dock varre och varre under dagen. Inte forran vi var pa vag till krogen pa kvallen som jag insag att jag hade fatt riktigt ont i halsen. Detta tog lite udden av kvallen aven om den borjade toppenkul. Det slutade med att F foljde med mig hem lite tidigare an de andra. Jag tog en alvedon, en resorb och typ 20 liter vatten och lade mig for att nanna kudde.

Idag var vi uppe med tuppen for att innan kl 09:00 ha hunnit packa ihop varenda liten pinal och hinna ut till minibussen som vantade utanfor for att ta oss till hamnen dar vi klev ombord pa snabbbaten som skulle ta oss till Gili Trawangan. Detta skulle sakert varit en trevlig battur om inte storre delen av ganget kommit hem vid fem pa morgonen och fortfarande var nastintill onykter nar vi klev ombord. Sjalv satt jag med min igensvullna hals och kunde knappt andas for jag var sa tappt i nasan och snoret rann. Efter ca 2,5 h i helvetet kom vi antligen fram. Och OJ vad vacker det ar har! Gili Trawangan ar 1 av de 3 sma oarna som tillhor Lombok som i sin tur ar en grann-o till Bali. Det tar drygt en timme att ga runt hela on och har ar forbjudet att ha motordrivna fordon. Det enda transportmedlen ar hast och vagn eller cykel. Det ar otroligt tyst har om man jamfor med Kuta dar alla jordens mopeder ar inklamda i en och samma stad.

Stranden ar preciiis sa dar vit som den ar pa de vackraste vykorten och havet ar preciiis sadar turkostblatt sa man ser ner till botten fran hur manga meter som helst. 100 ggr finare an stranden vid Kuta. Hur vi hittade hotellet ar en helt saregen historia som jag inte orkar dra har. Men den innehaller tva st hast och vagn till sex pers med packning. Det ar inte direkt manliga muskulosa hingstar de har till vagnarna, utan snarare halv-asnor. Jag var helt saker pa att hastjaveln skulle lyfta innan vi packat in oss i den lilla lilla lilla vagnen.

Nar vi val hittat ett hotell som foll oss i smaken vad gallde standard och pris (vilket tog typ 2 timmar, det ar svart att fa 6 personer att enas om nagot) kastade vi oss i poolen. Pa nagot konstigt satt ar det annu varmare har. Efter ett snabbt bad och n[gra minuter i solstolen i skuggan holl bade F och jag pa att somna sa vi gick in pa rummet och skulle vila en stund. Da var klockan starx efter tva. Kandes som jag sovit en halvtimme nar grabbarna knackade pa dorren och fragade om vi skulle ata. Da var klockan 7. Oups! Man blir sa sjukt trott av varmen. Ikvall har vi suttit vid en underbar returang pa stranden alldeles vid havet. Nastan ingen av oss har sagt nagot. Vi har mest bara suttit och myst och njutit av stamningen alla sex. Nu ar klockan kvart i nio och jag kanner mig redo for kudden.

Imorgon blir det snorkling! Nu maste jag ga. Men jag mar iaf battre nu!

Puss pa er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena syrran. Detta blir den första kommentaren nånsin från undertecknad, det borde nästan firas :P
fan vad nice ni verkar ha! måste nästan medge att jag är liiite avis på er. Jag längtar efter snön hemma men det är bara plusgrader, plusgrader och åter plusgrader. I maskopi med en väldig massa moln och en hel del regn av och till. Såg faktiskt lite blå himmel igår, och insåg nackdelen med att bo på norrsidan av ett stort jävla berg. Det skymmer solen helt så här års!

Hade iaf en riktigt trevlig fest igår kväll. Som vanligt bjöd Mats mig på för mkt snaps. Fick en Sodastreamer av Cathrin, Pär, Emma, Andreas, Emil o Lisa. Testade att göra julmust med den, blev riktigt gott faktiskt. Ha det fantastiskt nu gumman o hälsa till de andra. Kram/Joakim

Anna sa...

Hej Brorsan! Haha kan man verkligen gora julmust med en sodastreamer? isof vet ju vi vad vi ska gora till jul! hoppas du blev firad ordentligt! har det blivit nagon ny tv an da? Halsa Mamma om du pratar med henne. har inte hort fran henne sen vi for. Tror hon inte begriper sig pa hur man gor kommentarer ;) puss och kram!

Anonym sa...

Hey u, gissa vem som skulle vilja byta plats med dig just nu! Det är riktigt gött att läsa att ni trivs så bra trots en liten förkylning och sjösjuka. :)

Vi saknar dig massor här hemma men kämpar på så gott vi kan. Denna vecka blir hela gruppen kvar till 19 två dagar för att hinna med, men alla bidrar jättemycket och med leenden på läpparna.

Fråga efter en bra snorklingsplats så kommer ni kunna ligga och flyta med strömmen längs hela strandkanten. Oooo va avsis jag är just nu!

Sköt om er och njut, men för min skull håll er borta från milkshakes och andra lustigheter, trust me it´s not worth it!

Kram /Chefen :)

Pappa sa...

Hej igen min dotter. Vad jag förstår så är det alltså ingen ide att köpa hästen(åsnan) för att köra på Solvalla. Hoppas ditt halsonda går över fort. Kul att ni har hittat en toppenstrand. Sitter just nu och jobbar natt. Ska på fest på fredagkväll. (Har varit anställd i 25-år.) Taina ska också med. Ha det bra gumman. Jag älskar dig. Hälsa dem andra. Kram/Farsan