fredag 6 februari 2009

090206 Lillebror 17 år!

Hejhej,

Jävligt lite bloggat senaste tiden. Kan bero på att jag inte har ngt Internet i lägenheten ännu. Kommer förhoppningsvis nästa vecka. Ingen TV har vi heller. Trevligt tyckte jag. "Då kan vi sitta länge och titta varandra djupt i ögonen och säga hur mycket vi älskar varandra" föreslog jag till F. Han tittade på mig med höjda ögonbryn i 3 sekunder sen fnös han och frågade om vi skulle spela kort.

Nu sitter jag hos mamma. Har nyss slutat jobba. Lillebror fyller år idag så familjen ska käka middag. Sen kommer Elin och kusinerna, då blir det tårta och let's dance. jag ser ut som en Slash-Hascha (svårt att stava till) för jag försov mig imorse. Ovanligt. Jag ska köpa en riktig hederlig väckarklocka för jag har totalt tappat respekten för min mobil.

Imorrn blir det roligt. Jag, F och Elin åker med Peerdy och grabbarna till hans stuga (läs hus) nära Höga Kusten för pimpling och mintu-drickande. Jag är ingen hejdare på fisk så jag får väl stå för mintun. Går bra så länge jag får blanda den med varm oboy. Klassiker från Borgafjäll med jobbarkompisarna.

Mina söndagsambitioner sträcker sig till att ta sig hem till stan, äta pizza och hyra film.

Igår hade jag min flyttdag. Bättre sent än aldrig liksom. Skönt för nu har vi lampor i alla rum och hyllan kom upp den med. Bara några tavlor kvar, sen skulle man kunna se det som färdigt.

Hade en mini-inflyttningsfest i lördags med några jobbarkompisar och Elin. Riktigt trevligt. Kvällen fortsatte med Soundtrack Of Our Lives på Stads och avslutades på bottenvåningens dansgolv. Skitkul för en massa gamla polare dök upp helt oförhappandes.

HAHA nu gick brandlarmet igång här. tror jag måste ut i köket och hjälpa mamma med laxen ;)

fan vad det tjuter!

Inga kommentarer: