tisdag 24 februari 2009

090224 Hockeymåndagen

Jag sitter här och suckar så högt jag kan för att grabbarna ska sänka TVn, men de verkar vara befriade från folkvett i största allmänhet. De skulle säkert förstöra "stämningen" att ha normal volym på TVn.

Insåg att mitt senaste inlägg blev lite väl negativt och tänkte därför berätta om min måndag som var betydligt trevligare. Jag var nämligen bjuden på hockey. Vårat kontor hyr lokaler av Norrporten och de har en egen loge i EON arena, till vilken de bjuder med gäster. Min chef hade fått erbjudande om att skicka 7 st från kontoret och då fick jag följa med! :) Jag, fyra töser och två av våra mäklare åkte igår. När vi kom dit träffade vi några andra som också blivit ditbjudna av Norrporten som vi skulle dela loge med. Om jag inte minns fel var det 3 snubbar från Nordea, vd:n för ST och en man från Norrporten. Vi samlades redan 17:45 för förrätt och vin. Inte mig emot liksom :) Sen kom tränaren Challe upp och pratade lite taktik inför matchen och sen var det middagsbuffé. Jag åt lamm och potatisgratäng. Sen var det dags för match. Vi hade verkligen skitbra platser där vi satt mitt på en långsidan längst upp.

Nu var det ju lite tråkigt att Timrå inte vann och spelade helt uruselt första två perioderna. Men i sista kom de ikapp ganska bra och det blev härlig dramatik sista minuterna. Räckte inte hela vägen dock, men på det stora hela en jätterolig kväll. Kul även att jag fick åka med några på jobbet som jag vanligtvis inte umgås supermycket med.

:)

Inga kommentarer: