fredag 20 februari 2009

090220 Fredagnatt 01:04

Hejsan!

Här sitter jag med Elin. Klockan är 01:04 och vi är hemma hos mig. Kvällen började med att vi efter jobbet gick på systemet och safeade helgen med ett inköp som skulle räcka för eventuellt både fredag och lördag. Sen åkte vi till mamma och käkade uuuunderbar biffteki (som för övrigt är min mammas smeknamn) och sen bänkade vi oss framför tvn och Let's Dance.

Vi klurade i detta skede på hur kvällen skulle arta sig. Efter första delen av lets dance (dvs när de dansar) skulle mamma ner på stan, så då passade Elin och jag på att bli hemsjutsade. (Lite vin hade hunnit innanför rocken) (Elin påpekar här att det heter västen, inte rocken). Vi kom hem till mig. Hade fått en jävla antennkabel av pappa som två otekniska damer försökte få igång tv:n med för att se upplösningen på Lets dane. Det gick åt skogen. Har i efterhand fått veta att Scott åkte ut. Lite synd tycker jag.

Vi fortsatte att pimpla vi två. Sen kom Lela och Emelie till oss. De skulle inte festa ikväll utan satt och sällskapade med oss. Efter moget övervägande kom vi fram till (ca 00:30) att vi skulle satsa stenhårt på morgondagen och övergav supandet och inriktade oss på kvällsfika istället.

Nu har sällskapet åkt hem, Elin är kvar och väntar på hämtning. Fredrik är i Östersund ikväll och jobbar. Han kommer imorgon. Jag har åkt på en galopperande förkylning som blir sämre för varje sekund. Detta ska dock inte hindra mig imorgonkväll. Jag misstänker att anledningen till detta är min klantighet som ägde rum natten till fredag då jag ensam hemma fick för mig att gå till botten med promlemet med kylan i sovrummet. Jag misstänkte att det satans elementet inte gick för full kapacitet utan bestämde mig för att skruva på det för att se om det innebar någon skillnad för rummets temperatur. Bör tilläggas att elementen är typ från 1800-talet och det är svårt att avgöra vad konsekvenserna blir om man vrider knoppen åt något håll. Jag valde att vrida det hela vägen åt vänster för att sen känna på det om ca 10 minuter och avgöra om elementet blivit kallare eller varmare. Jag kom inte så långt, för jag somnade. Inte så bra kanske. För när jag vaknade på fredagmorgonen och skulle upp och jobba hade jag ingen känsel i kroppen trots dubbla täcken. Vi snackar typ 14 grader inomhus och knallröd näsa. Jag försökte desperat få upp värmen genom en dusch i med typ 2000 gradigt vatten, vilket uppenbarligen bara hjälpte för stunden för sen har jag frysit konstant hela dagen.

Nu sitter jag här och nyser. Samtidigt sitter Elin och skäller på mig för min dumhet efter att snabbt inspekterat elementet och påstår att det är ett exakt likadant som hon har hemma och hon vet precis hur man gör för att det ska bli varmt. Hon påstår nu att hon har fixat det och att jag ska komma och känna, efter att hon har bonkat hårt på det 6 ggr på raken så att hon har väckt hela radhuset. Bäst jag går och känner.

Nu är det dags att sussa. Imorrn blir det fest på riktigt. Nu ska jag hälla i mig ca 3 liter vatten så jag inte blir bakis imorgon och med min nyskapade tropiska värme som Elin fixat kanske jag kan bota min förkylning?

Ett filmcitat:

Du har inte berättat det för SARA!?

Inga kommentarer: