onsdag 25 februari 2009

090225 Step Brothers och löning

Hejsan svejsan,

Idag är jag gladare. Var på jobbet till halv sju idag trots att jag vanligtvis slutar fem. Hade planerat att sitta till halv sex och skulle sen möta upp F. Men vid halv sex satt han i träningsmöte på Stads och skulle snart bli klar. Lika bra att sitta en stund till tänkte jag. Klockan halv sju skulle siste man utöver mig själv lämna kontoret och då jag dels är paranoid över att larma på lokalen och dels hade ledsnat ganska bra på att vänta så gick jag över till stads och skyndade på det hela. På vägen hem fick vi för oss att hyra film. Väl inne var det inge snack om saken. Step Brothers hade kommit ut på hyrfilm och vi har länge pratat om att se den så valet var givet.


Utanför porten stötte vi på J (vi är ju grannar nu för tiden) som var på väg på träning. Vi frågade om han ville se filmen med oss och bestämde att vi skulle ses vid nio. Väl hemma har vi lagat mat och tagit reda på tvätten. Vi har nästan betett om som vuxna med andra ord. Efter maten övertalade F mig att testa på TV-spelet och vi blev barn på nytt. NHL av alla spel. Jag sög. Oväntat? Ett mål fick jag till på två matcher i alla fall. Sen surnade jag till för mina gubbar sköt bara pucken åt fel håll hela tiden och vi glodde lite på TV tills J kom. Frågade även Elin och Lollo (som är i stan för tillfället) om de ville komma, men jag har inte fått ngt svar, så jag antar att de hade roligare saker för sig. (Ja, det var en pik för ja vet att Elin läser min blogg). Jag älskar dem i alla fall och jag ser fram emot en svinrolig fredag med fylla och Open Mind.

Filmen var naturligtvis bra. Min humor. Har inte varit det tidigare men jag har växt in i den humorn, trots att den är otroligt barnslig.





Nu sitter F och J här och spelar hockey och jag funderar på att börja sucka lite så de förstår att det är dags att sova.

"Nu är det bara att vinna tekning och skott här Anna, hör du det", säger J så jag tror vi är nära ett avgörande.

Så, nu är de färdiga och jag ska sova. SOVA SOVA SÄNG!

Inga kommentarer: